Grupa Wirtualna Polska kupuje porównywarkę TotalMoney.pl i ugruntowuje pozycję lidera w segmencie finansowego e-commerce

Grupa Wirtualna Polska sfinalizowała pierwszą akwizycje w 2016 roku. Nabyła 100% udziałów w TotalMoney.pl sp. z o.o., właścicielu wiodącej porównywarki finansowej TotalMoney.pl. Grupa WP ugruntowuje tym samym pozycję lidera tego segmentu rynku finansowego e-commerce i robi następny krok w kierunku budowy kompleksowego ekosystemu generowania leadów dla instytucji finansowych. Wartość transakcji wyniosła 14,5 mln złotych.

TotalMoney.pl to wiodąca porównywarka produktów bankowych i ubezpieczeniowych, m.in. kredytów, lokat, kart kredytowych, kont, ubezpieczeń. Dokonując akwizycji Grupa WP konsoliduje rynek w atrakcyjnym obszarze generowania leadów dla instytucji finansowych, istotnie wzmacniając dotychczasową pozycję spółki Money.pl. Uzupełniając portfolio o nową markę Grupa wzmacnia też ofertę skierowaną do użytkowników. TotalMoney.pl to bowiem nie tylko możliwość porównywania produktów finansowych, ale też cen energii, bądź podstawowych usług telekomunikacyjnych, TV czy dostępu do internetu. TotalMoney.pl posiada także własny pasaż finansowy – komercyjne narzędzie sprzedażowe udostępniane partnerom zewnętrznym. Spółka prowadzi ponadto program partnerski TMefekt.pl, o ugruntowanej pozycji, który doskonale uzupełnia ofertę Grupy WP w obszarze marketingu afiliacyjnego, stając się siostrzaną marką Money2Money.pl, wiodącego programu partnerskiego GWP z produktami finansowymi.

- Segment usług finansowych online rozwija się dynamicznie i chcemy partycypować w tych wzrostach. Wiemy, że także w tym obszarze skala ma znaczenie, bowiem zwiększa siłę negocjacyjną i pozwala oferować lepsze warunki naszym partnerom. Widzimy to wyraźnie po ubiegłorocznych dwucyfrowych wzrostach przychodów naszej spółki Money.pl. Po wrześniowej inwestycji w FinansowySupermarket zdecydowaliśmy na kolejne wzmocnienie pozycji rynkowej i kompetencji operacyjnych tej części biznesu – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska. 

Tą transakcją Grupa WP raz jeszcze udowadnia, jak istotny jest dla niej rozwój usług lead generation dla instytucji finansowych oraz realizacja misji wspierania Polaków w ich codziennych decyzjach, w tym wypadku związanych z wyborem najkorzystniejszych usług finansowych. 

- TotalMoney.pl to serwis z rozpoznawalnym brandem, zdywersyfikowanymi źródłami ruchu, skutecznie pozyskujący użytkowników w kluczowych dla tego biznesu kanałach. Będzie on dla nas świetną bazą do efektywnej komunikacji direct-to-consumer i jednocześnie platformą do dalszego rozwoju usług dodanych – mówi Grzegorz Czapski, Wiceprezes ds. Rozwoju Grupy Wirtualna Polska. 

- Dzięki połączonej strukturze dotrzemy do jeszcze większej i lepiej sprofilowanej grupy użytkowników. Z perspektywy rynku finansowego jako klienta, wszystko oparte jest tylko o jeden kontakt. Bank w jednym miejscu otrzymuje dostęp do trzech porównywarek produktów finansowych: direct.money.pl, finansowysupermarket.pl i TotalMoney.pl oraz dwóch silnych programów partnerskich: money2money.pl i TMefekt.pl. Wszystko wsparte dedykowanym call center, czuwającym nad komfortem obsługi i jakością leadów – podsumowuje Aleksander Kusz, Prezes Zarządu Spółki Money.pl – Cieszymy się również na istotne wzmocnienie naszego zespołu kompetencjami pracowników warszawskiego biura TotalMoney – dodaje.

Zakup TotalMoney.pl jest kolejną akwizycją zrealizowaną przez Grupę Wirtualna Polska w obszarze e-commerce. To jednocześnie ósma transakcja spółki od momentu IPO w maju 2015 r. W grudniu 2015 Grupa WP nabyła spółkę Enovatis (wakacje.pl), największego agenta turystycznego online w Polsce. W październiku 2015 – spółkę Allani, rozwijającą się w segmencie e-commerce fashion&beauty, we wrześniu – Finansowysupermarket.pl Sp. z o.o. oraz Web Broker Sp. z o.o., istotnie wzmacniając pozycję Money.pl na rynku e-commerce’u finansowego. W czerwcu 2015 r. zakupiła Grupę Next Web Media, prowadzącą serwisy ABCzdrowie.pl i parenting.pl, co pozwoliło Grupie WP osiągnąć pozycję lidera w tych lukratywnych obszarach reklamowych. W maju ubiegłego roku spółka nabyła największe w Polsce internetowe platformy radiowe, OpenFM oraz PolskaStacja.pl. 

o nas

 ***

Direct.Money.pl to marka, pod którą w ramach spółki Money.pl Grupa Wirtualna Polska prowadzi działalność w obszarze e-commerce’u finansowego. Direct.money.pl to m.in. porównywarka ponad 1000 produktów finansowych raz ubezpieczeniowych aż 140 instytucji oraz program afiliacyjny, w kramach którego działa 3500 partnerów oraz współpracuje kilkudziesięciu blogerów finansowych.

Money2Money – finansowy program partnerski działający od 2004 roku. Skupia 3500 partnerów, oferując produkty z puli ponad 300 reklamodawców. Od momentu startu Money2Money umożliwił pozyskanie kredytów dla swoich klientów, banków i innych instytucji finansowych na łączną kwotę ponad 2 miliardów złotych. Pośredniczył też w sprzedaży ponad 80 tysięcy rachunków bankowych. 

Finansowysupermarket.pl – porównywarka produktów finansowych współpracująca z największymi instytucjami finansowymi w Polsce. W portfolio posiada oferty kredytów, szybkich pożyczek, lokat, kart, kont, ubezpieczeń oraz produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych.

 

 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber