Wystartowała nowa odsłona serwisu WP Kobieta

Nowa WP Kobieta łączy w sobie cechy aplikacji mobilnej i serwisu internetowego z elementami charakterystycznymi dla social mediów. To produkt o magazynowym układzie i personalizowanych mechanizmach prezentowania treści. Zmiana oznacza też nową jakość w dziedzinie kontentu, redefiniując pojęcie „styl życia”. Relaunchowi WP Kobiety towarzyszy wprowadzenie unikatowych możliwości reklamowych.

USER EXPERIENCE

Magazynowa WP Kobieta ma atrakcyjną warstwę wizualną (m.in. duże nagłówki, wysokiej jakości zdjęcia w artykułach) i w nowatorski sposób prezentuje kontent. Dzięki zastosowaniu big data witryna „uczy się” preferencji czytelników, przy kolejnych wizytach specjalne mechanizmy serwują im właściwe, interesujące ich treści. Ponadto, jako aplikacja webowa, nie wymaga odświeżania. Kolejne strony otwierają się bez konieczności przeładowań, a elementy dynamiczne (np. zdjęcia) są doładowywane, co zapewnia użytkownikom łatwy, stały dostęp do najaktualniejszych materiałów.

– Nowa WP Kobieta to kontynuacja podejścia single-page-app w kwestii budowy serwisów internetowych, które zapoczątkowaliśmy w ubiegłym roku, tworząc nowe O2. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii webowych, czas ładowania kolejnych stron w WP Kobieta jest minimalny. To pozwala nam skutecznie konkurować w obszarze jakości user experience z platformami gigantów zza oceanu, takimi jak Facebook Instant Article, czy Google AMP – mówi Adam Plona, VP Product Development w GWP.

Serwis, który został silnie zoptymalizowany pod urządzenia mobilne, to też gros nowych funkcjonalności. By ułatwić interakcję między użytkownikami przy każdym materiale wprowadzono sekcję mikro-reakcji. Jednym kliknięciem można wyrazić emocje dotyczące artykułu lub skorzystać ze zoptymalizowanego modułu dodawania komentarzy.

TREŚCI

WP Kobietę wyróżniają atrakcyjne treści dedykowane kobietom na każdym etapie ich życia. Poza stałym zespołem redakcyjnym, kierowanym przez Karolinę Wierzbińską, witrynę tworzą współpracujący z nią dziennikarze, m.in. Piotr Szygalski, Katarzyna Troszczyńska, Barbara Chabior, Ewa Rogala, Ewa Kaleta czy Aneta Wawrzyńczak. W Lifestyle przeczytać też można felietony Sylwii Chutnik, Katarzyny Zielińskiej, Tobiasza Kujawy czy Anny Dziewit-Meller.

Serwis podzielono na obszary tematyczne: Moda, Uroda, Ludzie, Seks i związki, Gwiazdy, Fit, Smaki, Design oraz Miszmasz. Do stałych pozycji należą cykle redakcyjne, m.in. Piękne, bo polskie” – przedstawiający polskie marki kosmetyczne; „Ze sceny na ulicę” – ukazujący, jak muzycy wpływali na modę uliczną; „Look of the day” – codzienny ranking modowy redakcji, czy „Polka na zakręcie” – cykl o kobietach zmagających się z własnymi słabościami.

-Przed relaunchem WP Kobiety przez długi czas skupialiśmy się w na tworzeniu nowej struktury redakcji i pozyskiwaniu nowych redaktorów, dziennikarzy, współpracowników. Zbudowaliśmy silny zespół, co pozwala nam teraz m.in. inwestować w treści trudniejsze, wymagające większego skupienia. Widzimy, że takich również oczekuje internauta, a w serwisach lifestylowe’ych, wbrew powszechnemu przekonaniu, jest na nie miejsce – podkreśla Paulina Górska, Dyrektor Produktu Lifestyle i Serwisów Video w Grupie WP – Intensywnie pracujemy już także nad autorskimi lifestyle’owymi formatami wideo.

W witrynie nie brakuje pogłębionych rozmów ze znanymi, inspirującymi Polakami, wzbogac0nych o dedykowane sesje zdjęciowe. Czytelnicy sięgną tu po reportaże, również w formie wideo. Ważne miejsce w serwisie zajmują autorskie teksty redaktorów prowadzących działy. W weekendy w serwisie WP Kobieta oglądać można fragmenty piątkowego programu #dziejesienazywo, emitowanego o godzinie 18:00 na stronie głównej WP, prowadzonego przez Małgorzatę Leitner.

REKLAMA

WP Kobieta oferuje nowe możliwości reklamowe, w tym rozwiązania niestandardowe, m.in. pozwalające na wykorzystanie narzędzi content marketingu (nowatorski Temat Miesiąca).

- W strategii obszaru stawiamy na content marketing i reklamę natywną oraz niestandardową, indywidualną współpracę z klientami. Dlatego do zespołu Lifestyle pozyskaliśmy Annę Toczydłowską, z dużym doświadczeniem w realizacji projektów natywnych. W GWP zajmuje się wsparciem sprzedaży, pracuje z Biurem Reklamy i redakcją Lifestyle nad realizacją wspólnych akcji niestandardowych. – podkreśla Paulina Górska.

Wprowadzono nowe placementy w display’u i mobile’u, np. Expand Metka, Power Content, mobilny Native Ad. Dodatkowo, w celu zapewnienia jak najwyższego wskaźnika rzeczywistej widoczności reklam, wdrożono preloadery placementów reklamowych, które zatrzymują uwagę użytkownika przed pojawieniem się reklam. Zintegrowano ofertę reklamową z WP Data Power, zaawansowanym narzędziem wykorzystującym siłę danych, pozwalającym na zaawansowaną personalizację przekazu i optymalizację efektów kampanii reklamowej. W ramach platformy WP Power Audience stworzono liczne profile kobiet, np. zainteresowanych konkretną tematyką czy w atrakcyjnym dla brandów FMCG wieku.

http://kobieta.wp.pl

o nas

 

 
 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber