Kolejny wzrostowy kwartał Wirtualnej Polski
Rok od debiutu Wirtualnej Polski na Giełdzie Papierów Wartościowych inwestorzy mają powody do zadowolenia – wartość akcji spółki wzrosła o ponad 37%.* Zarząd konsekwentnie realizuje deklaracje z okresu IPO, w tym politykę konsolidacji rynku internetowego w Polsce. W I kwartale 2016 r. WP przedstawiła solidny zestaw wyników. Przychody ze sprzedaży usług Grupy osiągnęły poziom 88,5 mln złotych, odnotowując blisko 13% organiczny wzrost.
Pierwszy kwartał tego roku to dla Wirtualnej Polski przede wszystkim czas kontynuacji realizacji strategii „MoViBE”: mobile, video, big data i e-commerce. Spółka uruchomiła kolejną aplikację mobilną – 02, a także nowe wersje największych w Polsce aplikacji radiowych – Polska Stacja i OpenFM. Wprowadzenie do oferty reklamowej nowych produktów opartych o wiedzę na temat użytkowników (m.in. WP Data Power) to kolejny krok Wirtualnej Polski w stronę zwiększania efektywności, dzięki wykorzystaniu zasobów danych Grupy oraz narzędzi big data. Przejęcie wiodącej porównywarki produktów bankowych i ubezpieczeniowych – Totalmoney.pl – umocniło WP na pozycji lidera w segmencie finansowego e-commerce.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rocznej obecności na giełdzie i efektów realizacji zapowiadanej przez nas strategii „MoViBE”. Rośniemy organicznie szybciej niż konkurenci, a dodatkowo rynek kapitałowy dał nam środki na kolejne przejęcia. Status spółki publicznej dodał nam również wiarygodności w oczach naszych użytkowników i reklamodawców. Inwestując silnie w produkty mediowe, staliśmy się liderem rankingów opiniotwórczości i cytowalności. Zostaliśmy również docenieni przez akcjonariuszy, gdyż wartość akcji spółki wzrosła z 900 mln do 1,2 mld zł, czyli o 37%, podczas gdy indeks WIG spadł o 18% – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Stabilne tempo wzrostu wyników finansowych
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług Grupy w okresie trzech pierwszych miesięcy 2016 roku wzrosły o blisko 13 %, do poziomu 88,5 mln zł. Natomiast przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły 80 mln zł i były wyższe o 13 % w porównaniu do przychodów ze sprzedaży pro forma analogicznego okresu roku 2015. Wypracowana EBITDA Grupy była wyższa o ponad 23 % i wyniosła 24,4 mln zł, natomiast skorygowana EBITDA wzrosła o 10 % q1/q1 do poziomu 25,9 mln zł.
* Szczegóły dotyczące kalkulacji danych finansowych pro forma zostały opisane w części raportu 3.2.
Wyjaśnienia do skonsolidowanej informacji finansowej pro forma za 2015 rok
- Nasze wyniki są satysfakcjonujące, zrealizowaliśmy plan na pierwszy kwartał, co przybliża nas to do osiągnięcia celów rocznych – komentuje Elżbieta Bujniewicz-Belka, Członek Zarządu ds. Finansowych Wirtualna Polska Holding S.A.
Istotne zdarzenia, które wystąpiły w pierwszym kwartale 2016 roku
Następujące zdarzenia z pierwszego kwartału 2016 roku miały wpływ na bieżącą działalność Grupy: decyzja koncesyjna przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego o charakterze uniwersalnym przez jednostkę zależną od WPL, finalizacja transakcji przejęcia TotalMoney.pl sp. z o.o., właściciela wiodącej porównywarki finansowej TotalMoney.pl oraz rozszerzenie (o dodatkowe 50 milionów złotych) dostępnego kredytu inwestycyjnego przeznaczonego na nabycia spółek i aktywów trwałych, co ma zapewnić Grupie elastyczność w realizacji przyjętej strategii akwizycyjnej.
* Od 7/05/2015 do 6/05/2016