Dynamiczne o2

O2 wprowadza atrakcyjną reklamową ofertę cross-device, rozbudowuje narzędzia portalu, stawia na nowe treści i pozyskuje do współpracy znanych autorów.

 Grupa Wirtualna Polska zaprezentowała reklamodawcom nową ofertę multiscreen dedykowaną o2. Klienci decydujący się na zakup „dniówki” na o2 mają do swojej dyspozycji trzy spakietowane ekrany – desktop, mobile i tablet. W ramach nowej oferty, dniówki oraz zasięgówki zasilone zostały precyzyjnymi danymi; dzięki integracji rozwiązania z narzędziami platformy WP Data Power, wykorzystującej big data. W najbliższych planach jest wprowadzenie, w ramach uspójniania siatki reklamowej o2, niedostępnych dotąd na warstwach aplikacji, doskonale konwertujących formatów layerowych i halfpage’ów. 

- Podążamy za potrzebami rynku, wprowadziliśmy więc atrakcyjną ofertę cross-screenową, która umożliwia reklamodawcy szybkie i skuteczne dotarcie do klienta ze spójnym przekazem reklamowym na wszystkich urządzeniach, z których ten korzysta. To wielka korzyść dla reklamodawców. Case’y z rynków zagranicznych pokazują bowiem, że świadomość marki w kampaniach cross-device rośnie +250%, a znajomość reklamy +11%1 w stosunku do kampanii realizowanych one-screen. – mówi Małgorzata Pogorzelska, Ad Product Manager w Grupie Wirtualna Polska. – Pamiętajmy też, że TG o2 to Milenialsi, dla których multiscreening jest chlebem powszednim. Zgodnie z badaniami, z kilku ekranów jednocześnie korzysta aż 81%2 z nich. – dodaje.

Obecnie 32% użytkowników serwisu o2 to Milenialsi (internauci w wieku 16-36). Ich liczba systematycznie rośnie. W porównaniu z ubiegłym rokiem aż o 200% (UU). W tym samym czasie liczba odsłon (PV) serwisu wzrosła o 296%3.

Przebudowa o2 w październiku 2015 roku przełożyła się na wzrost zaangażowania czytelników i sposobu konsumowania przez nich treści. Porównując dane z maja 2016 z ubiegłym rokiem liczba odsłon o2 wzrosła o 64% na desktopie i o 68% biorąc pod uwagę desktop oraz mobile. Dziś na stronie głównej o2 28% to użytkownicy, którzy odwiedzają portal za pomocą smartfonów lub tabletów. Ich liczba wzrasta  – w porównaniu z ubiegłym rokiem jest ich o 61% więcej3

- Milenialsom doskonale odpowiada nasz dynamiczny produkt, o2. Ten single-page-app sprawdza się doskonale na każdym urządzeniu. Interaktywny, oparty o mechanizmy z social mediów, z lekkim, share’owalnym i angażującym kontentem, doskonale wpisuje się w sposób konsumpcji mediów przez młodych wiekiem i duchem – mówi Edyta Sidwa, Dyrektor Produktu Rozrywka i Serwisów Gwiazdorskich w GWP.

Grupa WP, tworząc ultranowoczesny produkt dla Milenialsów, zadbała o atrakcyjne portfolio dostępnych na o2, niestandardowych formatów i rozwiązań reklamowych, wśród których są m.in.: cytaty, reklamy natywne w streamie social media, quizy czy duży element glow news widoczny tuż pod belką menu, który wykorzystywany jest najczęściej do relacji wideo na żywo. 

- Stawiamy na stały rozwój narzędzi i treści, starając się maksymalnie odpowiadać potrzebom grupy docelowej o2, nastawionej na ciągłą zmianę. Oferujemy więc atrakcyjne placementy reklamowe wśród coraz ciekawszych treści rozrywkowych – podkreśla Edyta Sidwa.

W ostatnim czasie o2 pozyskało do współpracy m.in.: Karolinę Korwin-Piotrowską, znanych vlogerów, w tym Karola Paciorka, Bartłomieja Szczęśniaka, Paulinę Mikułę, Paulinę Lis. Wśród autorów serwisu znaleźli się również Michał Zygmunt i Joanna Filipiak. Rysunki (polityczne i społeczne, humorystyczne) specjalnie dla o2 tworzą Pan i Pani Buka, Człowiek Beton, Typowy Kot, Goorsky, Iga z kresek (autorski cykl #szpanujpolskim). Z platformą współpracują też blogerzy: Łukasz Chmielewski (komiks), Adrianna Sowińska (muzyka, film, psychologia), Natalia Gorzołka (moda), Dominik Stankiewicz (film, muzyka), Sebastian Kobielski (moda, streetwear), Marta Hennig (fitness, zdrowie).

Redakcja pracuje już nad autorskimi, krótkimi formatami wideo „Co nas podnieca, a co wstydzi?” oraz „Małe dzieci, duże sprawy” (lipiec 2016). W przygotowaniu jest talk-show dla Milenialsów (emisja planowana jest na wrzesień). W czerwcu natomiast premierę miał format live dedykowany grom komputerowym i nowinkom technicznym związanym z rynkiem gamingowym. Pierwszy odcinek programu „Control” został zrealizowany 20 czerwca i był emitowany bezpośrednio na stronie głównej o2.

1 za: http://www.rapidtvnews.com/2015112440789/yahoo-mobile-ads-grow-but-cross-platform-approach-most-effective-2.html

2 IAB Polska, digitalScope, 2014 oraz Odyseja, OMG!, 2014

3 za: dane wewnętrzne, maj 2015– maj 2016

o nas

 

 
 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber