WP SportoweFakty najpopularniejszym serwisem sportowym podczas Euro 2016

Najpopularniejszy serwis domenowy w Polsce. WP SportoweFakty zanotowały podczas Euro 2016 największą liczbę użytkowników oraz odsłon. Najbardziej też, spośród serwisów portalowych, angażowały internautów (liczba PV/ RU). Podczas trwania mistrzostw (10.06-10.07. 2016) średnio dziennie WP SportoweFakty oglądało ponad półtora miliona użytkowników. Średnia liczba generowanych przez nich odsłon wynosiła każdego dnia ponad 10,4 miliona.

Za WP SportoweFakty uplasowały się serisy sportowe portali Onet.pl, Gazeta.pl, Interia.pl oraz przegladsportowy.pl.

- Projekt Euro 2016 w Wirtualnej Polsce to zdecydowanie największe przedsięwzięcie sportowe, jakie dotąd realizowaliśmy. Jego skalę oddają m.in. liczba zaangażowanych osób; ponad 120 – pracujących we Francji i Polsce – oraz liczba dostarczonych użytkownikom treści, która przekroczyła 3,5 tysiąca materiałów. Do współpracy zaprosiliśmy zarówno uznanych ekspertów piłkarskich, jak i pasjonatów futbolu ze świata kultury
i rozrywki. Najistotniejsza jednak przy ocenie czy dane przedsięwzięcie było sukcesem czy porażką, jest ocena wystawiana przez najważniejsze grono, Czytelników. Ta jednoznacznie wskazuje, że oferta przygotowana przez WP spotkała się z ich największym uznaniem, mierzonym w sposób obiektywny, parametrami oglądalnościowymi –
mówi Dariusz Górzny, Dyrektor Działu Sport w Grupie Wirtualna Polska – WP SportoweFakty były najpopularniejszym serwisem sportowym w Polsce, tak w zakresie liczby użytkowników, którzy odwiedzili nasze łamy, jak i ich zaangażowania, na co wskazuje liczba odsłon i wskaźnik PV/ RU. Co istotne, nasze działania w obszarze social media dały nam pierwsze miejsce w rankingach zaangażowania internautów na profilach sportowych kluczowych wydawców w Polsce. To niezwykle ważne, by obok wewnętrznego poczucia dobrze wykonanej pracy mieć potwierdzenie, że jej efekty zostały docenione przez Czytelników. Nasze wyniki zdecydowanie pokazują, że nam się udało.

 Wykres1.png

Wykres 1. Średnia dzienna liczba użytkowników, domena, 10.06-10.07.2016; źródło: badanie PBI/Gemius

Wykres2.png

Wykres 2. Średnia dzienna liczba odsłon, domena, 10.06-10.07.2016; źródło: badanie PBI/Gemius

Wykres3.png

Wykres 3. Zaangażowanie (PV/ RU), domena, czerwiec 2016, źródło: badanie Gemius/ PBI

Tylko w czerwcu WP SportoweFakty odwiedziło niemal 8,2 miliona użytkowników, generując ponad 275 milionów odsłon.

Wykres4.png

Wykres 4. Liczba użytkowników, domeny, czerwiec 2016, źródło: badanie Gemius/ PBI

Wykres5.png

Wykres 5. Liczba odsłon, domeny, czerwiec 2016, źródło: badanie Gemius/ PBI

Kontent. Euro 2016 w WP to m.in. 70 programów na żywo, ponad 50 ekspertów i gości studiów telewizyjnych Wirtualnej Polski w Warszawie i w La Baule, w tym m.in. Jan Tomaszewski, Radosław Gilewicz, Jakub Rzeźniczak, Jerzy Kryszak, Michał Probierz, Michał Listkiewicz, Piotr Stokowiec, Jan Nowicki, Muniek Staszczyk, Radosław Kałużny, Piotr Włodarczyk, Maciej Terlecki czy Adam Godlewski. Przed kamerami WP SportoweFakty pojawili się także m.in. Jakub Błaszczykowski, Łukasz Piszczek, Kamil Glik, Jakub Wawrzyniak, Wojciech Szczęsny i Krzysztof Mączyński. Dziennikarze WP SportoweFakty przeprowadzili wywiady również z Ondrejem Dudą, Kamilem Grosickim, Maciejem Rybusem, Pawłem Wszołkiem i Eugenem Polanskim. Mistrzostwa piłkarskie w GWP to również stali komentatorzy we Francji: byli reprezentanci Polski Kamil Kosowski oraz Maciej Żurawski i dziennikarze WP SportoweFakty – Michał Kołodziejczyk oraz Jacek Stańczyk. Ponadto we Francji pracowały dwie ekipy reporterskie. Łącznie w Euro 2016 było zaangażowanych ponad 120 osób.

- Projekt #dziejesienaeuro to pierwsza w historii produkcja wideo zrealizowana przez e-wydawców na tak wielką skalę z wydarzenia odbywającego się poza Polską. Wyprodukowaliśmy ponad 40 godzin programu live, realizowanego ze studia w La Baule oraz w Warszawie. Łączyliśmy się, na żywo, z naszymi reporterami podróżującymi po całej Francji. Poza programami na żywo, podczas Euro nasi reporterzy przygotowali we Francji ponad 100 wywiadów i relacji. Jednocześnie do końca czerwca powstawał codzienny program publicystyczny #dziejesienazywo, a także programy specjalne związane z Brexitem czy szczytem NATO – podsumowuje Jacek Amsterdamski, wiceprezes spółki WP1, odpowiedzialny za produkcję wideo projektu Euro 2016.

WPSF_EURO2016.jpg

 

o nas

 

 
 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber