Większość serwisów mobilnych Wirtualnej Polski przechodzi na jednoodsłonowe galerie. Celem zmiany jest zwiększenie efektywności przychodowej oraz satysfakcji użytkowników

Od kilkunastu tygodni prowadzimy testy na mobilnych wersjach serwisów takich jak WP Kobieta i WP Gwiazdy. Ich wynik jest jednoznacznie pozytywny. Testy pokazały, że efekty przejścia na jednoodsłonowe galerie przynoszą wymierne korzyści w postaci wzrostu przychodów oraz satysfakcji użytkowników. Przeglądanie galerii to łatwy i szybki dostęp do pełnych, skondensowanych treści, bez konieczności przeklikiwania się przez kolejne strony. Chcemy być jeszcze bardziej user friendly, bo to wpływa na lojalność użytkowników. Dlatego, pomimo że  w wynikach badania Gemius/PBI widać będzie spadek liczby odsłon (PV) nawet ok. 10% w skali całej Grupy Wirtualna Polska, świadomie podejmujemy ten krok.” – powiedział Adam Plona, VP Product Development w GWP.

Dla reklamodawców zmiana oznacza lepszą optymalizację kampanii emitowanych w wersjach mobilnych serwisów GWP. Wynika ona z poprawy widoczności slotów reklamowych, ruchu wyższej jakości związanego z dłuższym czasem spędzanym na stronie i większym zaangażowaniem użytkowników oraz niższego współczynnika odrzuceń. 

Na jednoodsłonowe galerie przeszły już mobilne wersje serwisów WP Teleshow, WP Film, WP Gwiazdy, WP Kobieta, WP Tech, WP Opinie, WP Facet, WP Turystyka, a kolejne wdrożenia obejmą WP Wiadomości, WP Moto, WP Kuchnia, WP Sportowefakty oraz Pudelka. Cały proces zakończy się w pierwszym kwartale przyszłego roku. 

o nas

O Grupie WP

Grupa jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności o tematyce biznesowej – Money.pl, o tematyce sportowej – np. WP SportoweFakty, dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, charakterze rozrywkowym – np. Pudelek, WP Gwiazdy, portale dotyczące zdrowia i rodzicielstwa – abcZdrowie.pl oraz Parenting.pl, a także internetowe rozgłośnie radiowe – OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność reklamową, oferując generowanie leadów (lead generation) dla sklepów internetowych, głównie w ramach portali będących agregatorami ofert sklepów internetowych (marketplace), w szczególności Domodi oraz Allani w zakresie mody, Homebook w kategorii dom i wystrój wnętrz, Money.pl i Finansowysupermarket.pl w zakresie usług finansowych, Wakacje.pl – w dziedzinie turystyki i wypoczynku. Grupa oferuje swoim użytkownikom możliwość korzystania z bezpłatnej poczty elektronicznej, a także prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online, oferując klientom szeroką gamę produktów reklamowych: nowoczesny display, w tym reklamy wideo, reklamy wysyłane pocztą elektroniczną, reklamy na urządzenia mobilne czy reklamy oparte na modelu efektywnościowym. 2 grudnia stratuje najnowszy projekt GWP, telewizja WP dostępna w ramach ósmego multipleksu telewizji naziemnej oraz od  5 grudnia ze SG WP.

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber