Od czerwca właścicielem serwisu bliscy.pl będzie MyHeritage.com.

Od czerwca właścicielem serwisu bliscy.pl będzie MyHeritage.com. Wirtualna Polska podpisała umowę o sprzedaży witryny. MyHeritage.com przejmując serwis bliscy.pl, umacnia się na pozycji lidera rynku portali rodzinnych w Polsce.

MyHeritage.com, globalna sieć rodzinna, ma obecnie 56 milionów zarejestrowanych użytkowników i 760 milionów profili genealogicznych. Podpisując umowę z Wirtualną Polską, dotychczasowym właścicielem witryny bliscy.pl, MyHeritage.com rozszerza międzynarodową społeczność użytkowników o internautów skupionych wokół Bliskich, a tym samym umacnia swoją pozycje na rynku portali rodzinnych w Polsce.

Zakup serwisu bliscy.pl jest kolejną transakcją MyHeritage.com na polskim rynku. W 2010 roku firma stała się m.in. właścicielem wiodącego portalu rodzinnego MoiKrewni.pl, wraz z jego macierzystym serwisem OSN GmbH.

Połączenie bliscy.pl z MyHeritage.pl – polską wersją MyHeritage.com – integruje polskie portale rodzinne w jedną platformę. Dzięki fuzji, ponad pół miliona użytkowników bliscy.pl dołączy do globalnej sieci rodzinnej MyHeritage.com, powiększając grono jej polskich użytkowników do ponad 2,6 miliona. MyHeritage.com stał się zaufanym domem w Internecie dla milionów rodzin z całego świata, umożliwiając im odkrywanie własnej historii, dzielenie się zdjęciami i nawiązywanie kontaktów w bezpiecznym środowisku, zapewniającym ochronę prywatności.

„Wypracowaliśmy pozycję międzynarodowego lidera usług umożliwiających rodzinom zapoznawanie się z własną przeszłością i z sobą nawzajem. Podpisanie umowy z Wirtualną Polską, w wyniku której stajemy się właścicielami bliscy.pl, to kolejny krok w naturalny sposób wzbogacający naszą globalną sieć rodzinną – powiedział Gilad Japhet, założyciel i prezes MyHeritage.com „Dzięki efektowi sieci, wartość naszych usług oraz innowacyjnej technologii Smart Matches™ wzrasta wraz z liczbą korzystających z nich osób. Dlatego właśnie obecna fuzja oznacza wielkie korzyści dla użytkowników zarówno bliscy.pl jak i MyHeritage.com. W naszej międzynarodowej sieci miliony użytkowników ma polskie korzenie. Teraz będą mogli łatwiej nawiązać kontakt z nieznanymi dotąd krewnymi i odkryć więcej informacji o ich unikalnych historiach rodzinnych.” Przodkowie Japheta w linii męskiej pochodzą z Białegostoku, a jego stryjeczny dziadek na drugiej Światowej Olimpiadzie Szachowej reprezentował Polskę w ekipie, która wywalczyła brązowy medal.

„Sprzedaż serwisu bliscy.pl to kontynuacja strategii WP na 2011 rok, która zakłada skupienie się na kluczowych obszarach działalności spółki, zwłaszcza na serwisach kontentowych, istotnych z punktu widzenia zasięgu całego portalu. – podkreśla Anna Kęsicka, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Wirtualnej Polsce „Jednocześnie ważne jest dla nas, iż współpraca z merytorycznym partnerem, MyHeritage.com, pozwoli użytkownikom, do tej pory aktywnie działających na platformie bliscy.pl, na korzystanie z międzynarodowej bazy powiązań genealogicznych i rozwijanie zainteresowań w nowym, atrakcyjnym środowisku.” – dodaje.

MyHeritage.com chlubi się imponującą liczbą 56 mln zarejestrowanych użytkowników i oferuje swoje usługi w języku polskim i 35 dodatkowych językach. Przejecie umocni pozycję firmy na coraz ważniejszym strategicznie i ekonomicznie rynku środkowoeuropejskim.

Dane z drzew genealogicznych z ponad 6.5 mln profili utworzonych przez ponad 500 tys. użytkowników bliscy.pl zostaną, za ich zgodą, przeniesione do prywatnych witryn rodzinnych na platformie MyHeritage.com w lipcu 2011. Przejęcie bliscy.pl to trzecia taka operacja firmy MyHeritage.com w okresie ostatnich 18 miesięcy, po akwizycji europejskiego serwisu OSN GmbH wraz z należącą do niego siecią 10 wiodących portali, w tym: moikrewni.pl, verwandt.de i verwant.nl oraz holenderskiego serwisu rodzinnego ZOOOF. Łącząc sieci rodzinne w jedną międzynarodową platformę, MyHeritage.com buduje strukturę Drzewa Rodzin, które łączy już ponad 18 mln drzew genealogicznych i 760 mln profili.

MyHeritage.com udostępnia potężny zestaw narzędzi i technologii do zarządzania rodzinnymi kontaktami w Internecie, między innymi:

• popularne darmowe oprogramowanie genealogiczne zwane Family Tree Builder, dostępne również w języku polskim.

• technologię Smart Matches™, która wykrywa związki pomiędzy drzewami genealogicznymi opracowanymi w różnych językach, według odmiennych zasad wymowy i ortografii.

• zaawansowaną technologię rozpoznawania twarzy do automatycznego pinezkowania osób na rodzinnych fotografiach.

 O MyHeritage.com:

MyHeritage.com jest najpopularniejszą siecią rodzinną w Internecie. Dla milionów rodzin na całym świecie stała się ona prywatną przestrzenią komunikacji z krewnymi i odkrywania własnych korzeni. Będąca własnością MyHeritage.com technologia Smart Matches™ daje użytkownikom ekscytujące możliwości korzystania z innowacyjnych narzędzi do wyszukiwania krewnych i badań nad historią własnej rodziny. Witryna rodziny na platformie MyHeritage.com gromadzi w bezpieczny sposób wszystkie informacje, stając się idealnym miejscem, gdzie można udostępniać zdjęcia oraz przeżywać i upamiętniać wyjątkowe chwile rodzinnego życia. Z 760 mln profili i 18 mln drzew genealogicznych, dostępna w 36 językach platforma MyHeritage.com łączy rodziny na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy odwiedzić: www.myheritage.pl

O Wirtualnej Polsce:

Wirtualna Polska (http://www.wp.pl) to pierwszy polski portal internetowy, kompleksowa, multimedialna platforma informacji i komunikacji oraz skuteczne medium reklamowe. Współtworzona przez użytkowników, jest jednym z najchętniej odwiedzanych i najbardziej rozpoznawalnych miejsc w polskim Internecie. Systematycznie wzbogacając zasoby, WP oferuje specjalistyczne serwisy tematyczne, wysokiej klasy rozwiązania e-commerce oraz e-biznes, telewizję internetową WP.tv i najbogatszą w polskim Internecie ofertę reklamową. Poprzez wielokanałową sieć sprzedaży AdTotal, spółka świadczy wysokiej jakości usługi m.in. w zakresie reklamy mobilnej. Z zasobów portalu korzystać można przez telefony komórkowe, smartfony i inne urządzenia mobilne. Grupa Wirtualna Polska notuje miesięcznie ponad 2,4 miliarda odsłon. W marcu 2011 liczba jej użytkowników (real users) wyniosła 12,97 milion, zaś liczba odsłon 2,6 miliarda (za: badanie Megapanel PBI/Gemius, III 2011).

_____________________________________________________________________________________________
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt:

Justyna Lerche, Country Manager Poland,
tel. + 48 223896566, e-mail: justyna@myheritage.com

Katarzyna Halicka, Kierownik Zespołu ds. Public Relations, Wirtualna Polska S.A.
tel. 502707138, e-mail: khalicka@wp-sa.pl

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Dorota Trojanowska
Specjalista ds. PR i Akcji Specjalnych
dtrojanowska@wp-sa.pl

powiązane informacje