„Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce”. Nowa kampania WP

„Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce”. Nowa kampania WP

Wirtualna Polska, jeden z największych polskich portali, świętuje w tym roku swoje 30. urodziny. Z tej okazji ruszyła nowa kampania wizerunkowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce” (#DZIEJESIEWPOLSCE). Motto akcji podkreśla, że WP publikuje wiarygodne i różnorodne wiadomości, stojąc na straży rzetelności i pluralizmu mediów.

Kampanię opracowano z myślą o aktualnych wyzwaniach: od kryzysów migracyjnych i ekonomicznych, przez zmiany klimatu i innowacje technologiczne, po kwestie zdrowia społecznego i bezpieczeństwa narodowego. Hasło „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce” sygnalizuje, że WP relacjonuje wszystkie kluczowe tematy i wydarzenia. W czasach nadmiaru informacji i wszechobecnych fake newsów użytkownicy potrzebują właśnie takiego punktu odniesienia.

Kampanię uzupełnią specjalne teksty redakcyjne, które pogłębią poruszane w spotach zagadnienia. Seria artykułów w serwisie WP Wiadomości będzie dotyczyć m.in. migracji, bezpieczeństwa, kondycji polskiego rolnictwa, zmian klimatu, nowych technologii, zdrowia psychicznego, a także sportu czy nauki.

Hasło naszej kampanii „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce” to nie tylko slogan, ale zobowiązanie. Od trzydziestu lat jesteśmy świadkami i uczestnikami zmian. Widzieliśmy, jak Internet stał się najważniejszym medium, a dziś – w świecie algorytmów i fake newsów – wiemy, że zaufanie jest najcenniejszą walutą. Dlatego chcemy być blisko wszystkiego, co ważne, i nie bać się stawiania trudnych pytań – mówi Paweł Kapusta, redaktor naczelny WP.

Nowa kampania subtelnie nawiązuje do doświadczeń z poprzedniej akcji #DZIEJESIEWPOLSCE z lat 2014–2016. Tamta odsłona przyciągała uwagę hasłami typu „Ceny ropy spadają w Polsce” czy „Lodowce topnieją w Polsce”, łącząc globalne wydarzenia z marką portalu. Teraz akcent został przesunięty na problemy i emocje „tu i teraz”, co podkreśla realne wyzwania współczesności.

Koncepcję kreatywną kampanii opracował zespół agencji reklamowej Supermarket we współpracy z działem marketingu Wirtualnej Polski (koordynatorki projektu: Anna Szuszkiewicz i Magdalena Hadada). Produkcją spotów wideo zajął się dom produkcyjny ShootMe, a zakupem mediów oraz strategią promocji – dom mediowy Value Media wraz z zespołami marketingu WP oraz Wakacje.pl.

Kampania „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce” obejmuje największe stacje telewizyjne oraz intensywną obecność w internecie, w tym na YouTube, platformach Meta i TikTok. Wzmocniono ją również działaniami outdoorowymi w kluczowych miastach, w radiu, kinach i prasie. Dzięki temu kampania dotrze zarówno do szerokiej publiczności, jak i młodszych użytkowników zainteresowanych aktualnościami, wydarzeniami na świecie czy popkulturą.

o nas

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.