Promując LabStar WP stawia na ambient

Promując LabStar WP stawia na ambient

Trwa ogólnopolska kampania reklamowa programu Wirtualnej Polski dla startupów, LabStar.

Akcja reklamowa programu Wirtualnej Polski dla startupów  – LabStar - skierowana jest do młodych osób (core: wiek 19-25), studentów uczelni wyższych, zainteresowanych nowymi technologiami, rynkiem startupów, biznesem oraz nowymi mediami, osób aktywnych, należących do kół naukowych, organizacji studenckich, biorących udział w spotkaniach branżowych i konferencjach, które chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i posiadaną wiedzą.

Cel
Nasz cel to zbudowanie świadomości istnienia na rynku projektu LabStar, programu dla ludzi z pomysłami, niebanalnych i kreatywnych, którzy nie boją się wyzwań i chcą zaistnieć ze swoim projektem w Internecie – mówi Anna Pogorzelska z Wirtualnej Polski, Z-ca Dyrektora Pionu ds. Marketingu – Działania reklamowe kierujemy głównie do studentów szkół wyższych: politechnik, uczelni technicznych, wydziałów ekonomicznych uniwersytetów. Mówimy do nich w niestandardowy sposób, bo przekaz ma z założenia docierać do osób, które cenią sobie niesztampowe rozwiązania i które, jak wiemy, są znudzone klasycznymi, banalnymi reklamami.

Sposób komunikacji
Komunikację oparto na intrygujących hasłach, dopasowanych do kontekstu i miejsc, w których są prezentowane. Postawiono na element zaskoczenia i zaciekawienia oraz na działania ambientowe, realizowane tam, gdzie grupa docelowa kampanii przebywa najczęściej, a więc przede wszystkim na uczelniach i w akademikach.

Wykorzystano m.in.:
ulotki na ławkach w salach wykładowych szkół technicznych oraz wydziałów technicznych, imitujące typowe, zeszytowe kartki w kratkę, formatu A5, z treścią w postaci prostego kodu HTML. Te mają zaciekawić, stanowią bowiem… zagadkę do rozwiązania (sic!);
karteczki post-it na drzwiach pokoi w akademikach (częsty sposób komunikacji miedzy studentami) z zabawną informacją: „Wziąłem Twój pomysł i zgłosiłem na labstar.wp.pl. Sory.” oraz „Klucz zostawiłem w 125, a pomysł na labstar.wp.pl”. Dodatkowo, pod drzwi pokoi wsuwane są ulotki; te same, które można zobaczyć w salach wykładowych;
karteczki-ogłoszenia na tablicach ogłoszeniowych w akademikach, na uczelniach, z hasłem „Szukam wspólnika. Labstar.wp.pl”
ulotki „kartki z kalendarza” (rozłożone w głównych ciągach komunikacyjnych uczelni: na parapetach, w punktach ksero, stołówkach) z odręczną, dowcipną adnotacją: „Zgłosić pomysł na Labstar.wp.pl (i reszta życia na Hawajach)”;
plakaty w głównych ciągach komunikacyjnych uczelni, zwierające podstawowe dane o programie LabStar. Elementem gwarantującym spójność akcji ambientowej są „doczepione” na plakatach karteczki, wlepki, notatki – identyczne jak te w akademikach, salach wykładowych…
wlepki w toaletach, nawiązujące do tzw. „akcji partyzanckich”, to jest naklejek nalepianych np. przez organizacje zaangażowane społecznie, będących często odważnymi, a dość kontrowersyjnymi manifestami w jakiejś sprawie. Hasło: „Mały czy duży… zarabiaj na nim. Zgłoś pomysł na labstar.wp.pl”

We wszystkich materiałach stosujemy czcionkę imitującą pismo odręczne, czym bez wątpienia zaciekawiamy – wyjaśnia Aleksandra Chołody z Zespołu Komunikacji Wirtualnej Polski – Po prostu w ludzkiej naturze leży ciekawość i „zwyczajną notatkę” każdy z nas odczyta chętniej, niż standardową reklamę. Poza tym mówimy językiem młodych ludzi, gdyż chcemy komunikować LabStar w sposób lekki i przystępny, pokazując, że twórcy projektu są tak samo kreatywni, jak jego adresaci, że mają poczucie humoru i dystans do siebie.

W prasie również nawiązano do akcji ambientowej, przygotowując reklamę w z elementami plakatu („LabStar + Ty = SUKCES”).

Promując LabStar w Internecie oparto się na kampanii banerowej skierowanej do wyselekcjonowanej grupy użytkowników w portalu WP oraz w wybranych serwisach pozaportalowych (IDG, Polskapresse). W komunikacji z internautami wykorzystano sprofilowana promocję w mediach społecznościowych ( Facebook, Blip).


Media wykorzystane w kampanii labstar.wp.pl:
- prasa: branżowa, studencka (m.in. Chip, Komputer Świat, Dlaczego)
- ambient (plakaty, naklejki, wlepki, karteczki)
- Internet (m.in. Wirtualna Polska, serwisy IDG, Polskapresse, social media)

Kreacja offline i online:
Wirtualna Polska

Zakup i planowanie mediów:
Dział Marketingu WP

Realizacja techniczna:
ARBOmedia


http://labstar.wp.pl

 

 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Dorota Trojanowska
Specjalista ds. PR i Akcji Specjalnych
dtrojanowska@wp-sa.pl

Anna Matuszak
Specjalista ds. PR
amatuszak@wp-sa.pl

Anna Matuszak

powiązane informacje