A dresik – wybór znakomity!

A dresik – wybór znakomity!

Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa Poczty Wirtualnej Polski. Akcja jest kontynuacją działań promocyjnych realizowanych we wrześniu ubiegłego roku. Portal ponownie bawi się humorystycznym konceptem, tym razem „…a dresik załóż”, a celem kampanii jest podkreślenie najważniejszych funkcjonalności serwisu poczta.wp.pl

Drugi flight kampanii, podobnie jak pierwszy, kierowany jest do młodych, aktywnych internautów (TG: 15-35; core: 15-25). W tej odsłonie akcji reklamowej Wirtualna Polska komunikuje parametry skrzynki e-mail: pojemność bez limitów, załączniki 100 MB, niezawodność, skuteczne filtry antyspamowy i antywirusowy, pocztę mobilną. Wykorzystane formy reklamowe i przyjęty sposób komunikacji mają dodatkowo ugruntowywać w odbiorcach przekonanie o nowoczesności i atrakcyjności Poczty WP. Działania reklamowe realizowane będą w maju i czerwcu. Zasięgiem obejmą Internet, prasę, radio oraz ambient.

Cel

Podstawowym celem kampanii jest podkreślenie atutów Poczty Wirtualnej Polski, odpowiadających potrzebom współczesnego użytkownika: załączników do 100 MB, nieograniczonej pojemności skrzynki e-mail, niezawodności, nowoczesnych systemów: antywirusowego i antyspamowego oraz wersji mobilnej usługi. Kampanię zaprojektowano w ten sposób, by podkreślić i uwypuklić wyrazisty charakter produktu, wyróżniający go spośród innych, konkurencyjnych usług poczty elektronicznej.

Potrójny kontakt z przekazem

Obecny i potencjalny użytkownik Poczty WP zetknie się z przekazem reklamowym na trzech płaszczyznach. Pierwsza to kreacje reklamowe w mediach on-line i off-line, drugą jest landing page, trzecią zaś sam produkt – poczta.wp.pl.

Efektem pierwszego kontaktu odbiorcy z reklamą ma być jego zaintrygowanie, wywołanie pozytywnych emocji i skojarzeń oraz edukacja poprzez zabawę. Rezultatem drugiego – utrwalenie wiedzy o parametrach Poczty. Tu kluczowa jest dedykowana strona WWW. Trzeci kontakt z przekazem jest prezentacją promowanych funkcjonalności w samym serwisie poczta.wp.pl, skutkiem czego zarówno przekaz reklamowy, jak i produkt zyskują na wiarygodności.

W kampanii posługujemy się językiem i rodzajem humoru, które są zrozumiałe i, co ważne, akceptowane przez grupę docelową. Założyliśmy, że swego rodzaju dwuznaczność zabawy słowem oraz obrazem i tym razem przypadnie do gustu użytkownikom – wyjaśnia Anna Pogorzelska, z-ca Dyr. Pionu ds. Marketingu – Mamy nadzieję, że dzięki przyjętej przez nas formie przekaz przebije się przez komunikacyjny clutter i spowoduje, że trudne do zapamiętania parametry produktu będą łatwo rozpoznawalne i odpowiednio kojarzone przez odbiorców.

Etapy kampanii

Etap I – kampania reklamowa: zwrócić uwagę, wzbudzić pozytywne emocje, edukować
Realizowany jest w prasie, radiu, Internecie oraz z wykorzystaniem niestandardowych nośników reklamowych (ambient), jak np. pudełka do pizzy.Koncepty kreatywne stworzone przez Agencję 303 ponownie wykorzystują dowcip, dystans do codzienności oraz zabawną grę słów i kontekstów.

Dla potrzeb kampanii online i offline powstało kilkanaście egzekucji graficznych. Wszystkie oparto na motywie przewodnim akcji „...a dresik załóż”. Przykładowo, w prasie można zobaczyć kreację przedstawiającą kobietę, której od noszenia ciężkich siatek opadły i… odpadły ręce; hasło – „Za ciężkie? A dresik załóż. Najcięższe załączniki – nawet do 100 MB w Poczcie WP”. Na innej widoczny jest wyraźnie zaczerwieniony od zbyt długiego przebywania na słońcu półnagi mężczyzna; hasło – „Filtr nie zadziałał? A dresik załóż. Skuteczny filtr antyspamowy i antywirusowy w Poczcie WP zadziałają”.

W Internecie emitowana będzie m.in. scenka z osobą uciekającą przed chmarą komarów; hasło – „Natręci atakują? A dresik załóż. Doskonały filtr antyspamowy i antywirus uwolnią cię od natrętów”

I tym razem wielkim atutem kampanii są rysunki Janka Kozy. – podkreśla Anna Pogorzelska Powstałe kreacje są nowoczesne i zaskakujące, a niektóre z nich… dość śmiałe. Wzbudzają dzięki temu wśród grupy docelowej silne emocje, intrygują, bawią. Liczymy na to, że pozytywne wrażenia zachęcą użytkowników do aktywności na landing page’u oraz facebookowym profilu ‘a dresika’.

Co ciekawe, oprócz aplikacji konkursowej na FB pojawi się aplikacja do rozwiązań crowdsourcingowych. Użytkownicy będą tu mogli zgłaszać własne propozycje rozwoju Poczty WP. Propozycje te będą oceniane i komentowane zarówno przez innych internautów, jak też przez zespół Poczty. Ten ostatni zdecyduje, które z nich będą mogły zostać zrealizowane. – wyjawia Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu Wirtualnej Polski.

Etap II – landing page: utrwalić
Celem etapu II, realizowanego w całości online (landing page), jest utrwalenie rezultatu uzyskanego w pierwszej fazie kampanii: ugruntowanie wiedzy związanej z parametrami technicznymi produktu i pozytywnych emocji. W specjalnej witrynie a-dresik.wp.pl prócz informacji o kluczowych funkcjonalnościach Poczty użytkownik znajdzie też interaktywną zabawę. Biorąc w niej udział, zapamiętuje najistotniejsze elementy przekazu kampanii. Osoby, którym zabawa się spodoba (będzie posiadała m.in. możliwość personalizacji), będą mogły podzielić się nią ze znajomymi.

Etap III – produkt: uwiarygodnić
Aby uwiarygodnić przekaz reklamowy, w samym produkcie pojawią się informacjeo promowanych funkcjonalnościach Poczty. W wybranych miejscach serwisu poczta.wp.pl użytkownicy zetkną się z komunikatami potwierdzającymi, że usługa faktycznie posiada parametry techniczne wymieniane w kampanii a-dresik.wp.pl – wyjaśnia Tomasz BączekI tak, jeśli internauta będzie chciał wysłać załącznik ważący 100 MB do właściciela skrzynki e-mail, która tak dużego załącznika nie jest w stanie przyjąć ze względu na swoje ograniczenia, nadawca otrzyma stosowny komunikat.

Użytkownik Poczty WP będzie stykał się z szeregiem informacji nt. funkcjonalności usługi, prezentowanych mu w nieinwazyjny sposób.


poczta.wp.pl

Wykorzystane media:
    * prasa – dzienniki, tygodniki opinii, miesięczniki, magazyny młodzieżowe (m.in. Newsweek, Komputer Świat, Gala, Machina, Popcorn)
    * radio – m.in. RMF, RMF Maxxx, ZET, ESKA, ESKA Rock, Roxy FM, Program III i IV Polskiego Radia
    * ambient – m.in. pudełka do pizzy
    * Internet – m.in. Wirtualna Polska, Facebook, ARBOmedia, IDMnet, Ad-Vice, AdTotal

Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii:
Agencja 303

Rysunki, animacje:
Janek Koza

Aplikacje na FB:
Crowdsourcingowa – Deep Sense
Konkursowa – Quest Agency

Zakup i planowanie mediów (prasa, radio, ambient, Internet):
Dział Marketingu, Wirtualna Polska
Zespół ds. Planowania Mediów, Wirtualna Polska 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Anna Matuszak
Specjalista ds. PR
amatuszak@wp-sa.pl

Anna Matuszak