Mobilni internauci wybierają WP.PL

Wirtualna Polska konsekwentnie realizuje strategię w obszarze mobile, sukcesywnie przenosząc do strefy mobilnej swoje najpopularniejsze serwisy i usługi. W grudniu 2011 liczba odsłon mobilnych serwisów portalu przekroczyła 84 miliony i była o 25 proc. wyższa niż miesiąc wcześniej*.

Wirtualna Polska notuje dynamiczny wzrost liczby odsłon serwisów mobilnych**. Od września 2011 roku jest liderem stawki, a jej przewaga nad konkurencją systematycznie rośnie. Według badania Megapanel PBI/Gemius w grudniu Grupa Wirtualna Polska – Orange odnotowała ponad 84 mln mobilnych odsłon, czyli ponad 12 mln więcej niż kolejny portal w stawce.

Mobile to jeden z kluczowych obszarów działalności Wirtualnej Polski, nad rozwojem którego spółka pracuje od lat. WP.PL działa kompleksowo. Z jednej strony, od 2007 roku, rozwija mobilną wersję portalu mini.wp.pl z drugiej, od 2010 roku – udostępnia użytkownikom aplikacje natywne (jak dotąd 17, na trzy systemy operacyjne jak iOS, Android oraz Windows Phone 7.5). Efektem tych działań są dynamiczne wzrosty w tym obszarze, a także pozycja lidera stawki z wynikiem ponad 84 mln odsłon mobilnych**. Do tej pory liczba pobrań aplikacji WP.PL na iOS i Android sięgnęła 650 tysięcy i co ważne – połowa z nich pozostaje aktywna w telefonach użytkowników.

„Utrzymanie pozycji lidera w segmencie mobile to strategiczny cel spółki. Planujemy dalsze inwestycje w aplikacje użytkowe, także na WP7.5 oraz konsekwentne przenoszenie do obszaru mobilnego tych serwisów i usług, które odniosły sukces w tradycyjnym WWW. Przebudowujemy naszą mobilną wersję portalu, której nowa wersja na smartfony oparta będzie w pełni na HTML5. Pozwoli to w pełni wykorzystać możliwości mobilnych systemów operacyjnych" – wyjaśnia Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski. „Jest o co walczyć, ponieważ ten rynek niezwykle dynamicznie się rozwija. Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy GfK Polonia*** wynika, że w Polsce jest już3,7 mln internautów w wieku 15-75 lat korzystających z urządzeń nie-PC, którzy stanowią 19 proc. ogółu użytkowników Sieci w naszym kraju. Chcemy do nich docierać z naszą ofertą, udowadniając przy tym, że mamy doskonałe produkty, z których, na dodatek, można korzystać za darmo” – dodaje.

WP.PL skupia się obecnie na produkcji aplikacji mobilnych na dwa najpopularniejsze systemy operacyjne: Android i iOS. Jako pierwszy polski portal rozpoczęła wdrażanie wybranych aplikacji na Windows Phone (jak dotąd: Info WP.PL oraz Program TV). „Przyglądamy się rozwojowi innych platform i ich charakterystyce. Jako portal internetowy, chcemy być tam, gdzie jest nasz użytkownik i zapewnić mu optymalny dostęp do naszych zasobów. W tym roku uruchomimy minimum cztery nowe aplikacje. Będą to narzędzia z działów rozrywkowych i newsowych Wirtualnej Polski. Nie zapomnimy też o kibicach, dla których przygotowujemy specjalne produkty związane z najważniejszymi tegorocznymi wydarzeniami sportowymi” – przyznaje Grzegorz Tomasiak.

*za: badanie Megapanel PBI/Gemius, listopad-grudzień 2011
**za: badanie Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011
***za: GfK Polonia dla PBI „Badanie rynku urządzeń nie–PC”, sierpień 2011

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Magdalena Zmorzyńska
Specjalista ds. PR
mzmorzynska@wp-sa.pl

Magdalena Zmorzyńska

powiązane informacje