Wirtualna Polska przed Onetem! Złota WP.PL!
Grupa Wirtualna Polska-Orange numerem jeden w najważniejszych kategoriach tematycznych Megapanelu – pierwsze miejsce dla „Informacji i Publicystyki”, „Sportu”, „Stylu Życia”. Kolejny rekord w odsłonach mobilnych – ponad 122 miliony! Najwyższe: łączny czas i czas na użytkownika. Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2012.
Wirtualna Polska zwycięzcą w kluczowych kategoriach tematycznych badania Megapanel PBI/Gemius*. Pierwsze miejsce pod względem liczby użytkowników zajęły „Informacje i Publicystyka”, „Sport”, „Styl Życia”. Rekordowe statystyki odnotował „Sport” WP.PL – o 925 tysięcy użytkowników więcej, niż drugi w klasyfikacji, Onet.pl. Po raz kolejny Grupa Wirtualna Polska-Orange zdeklasowała też wszystkich rywali, jeśli chodzi o liczbę odsłon mobilnych – ponad 122 miliony – wyprzedziła Grupę Onet.pl o ponad 30 milionów i trzecią w kolejności, Grupę Gazeta.pl o 47 milionów odsłon.
Co istotne, WP.PL wygrała z konkurencyjnymi portalami internetowymi w kategoriach „Kultura i rozrywka”, „Motoryzacja” i „Komunikacja”.
Numer 1 na rynku
Kluczowe kategorie tematyczne
„Informacje i publicystyka” z zasięgiem 36,24% prześcignęła Onet, Gazetę i czwartą w rankingu badania Megapanel, Grupę Polskapresse. Ta kategoria to także rekordzista, jeśli chodzi o odsłony mobilne (Grupa Wirtualna Polska-Orange – 35 mln, Grupa Onet.pl – 29 mln, Grupa Gazeta.pl – niemal 26 mln).
Niekwestionowanym liderem jest „Sport” Wirtualnej Polski, z liczbą użytkowników przekraczającą 6,6 miliona – o prawie 925 tysięcy więcej, niż Onet i ponad 2 miliony więcej, niż plasująca się na trzecim miejscu Gazeta.pl. Ponadto kategoria „Sport” odnotowała w czerwcu o 2,5 miliona użytkowników i 71 milionów odsłon więcej niż w maju.
– To nasz sukces i jesteśmy z niego dumni, przyznaję. Wynik cieszy szczególnie, bo osiągnęliśmy go w wyjątkowym dla sportu miesiącu, miesiącu wielkich szans, z Euro 2012 w tle. Jak się okazało, znakomicie odczytaliśmy potrzeby naszego użytkownika. Ciężko też pracowaliśmy jako redakcja, by ponad sześciu milionom internautów dostarczyć informacje na temat tej wielkiej imprezy i wspólnie przeżywać prawdziwe emocje. – mówi Rafał Miernik, Kierownik Działu Sport w Wirtualnej Polsce – Coraz więcej uwagi poświęcamy też obszarowi mobile. Tu także mamy się czym pochwalić. Sport odnotował blisko 20 milionów odsłon mobilnych, za nami znalazła się cała nasza konkurencja: i Onet, i Gazeta, i Interia – dodaje.
Inna kategoria tematyczna portalu – „Styl Życia” – to kolejny czerwcowy zwycięzca, z liczbą ponad 6,5 miliona użytkowników (zasięg: 33,48%). Za WP.PL uplasowały się Grupa O2.pl – 5,6 RU (zasięg: 28,57%) i Grupa Onet.pl – 5,5 miliona RU (zasięg: 28,19%).
Także „Praca” Wirtualnej Polski zajmuje pierwsze miejsce pod względem zasięgu (10,48%); przed Grupą Pracuj (10,18%) i Grupą Gazeta.pl (6,96%).
Od lat WP.PL przewodzi zaś na rynku, jeśli chodzi o usługę poczta.wp.pl – „Serwisy pocztowe” – zarówno w liczbie użytkowników, odsłonach, jak i we wskaźniku „czas”.
Odsłony mobilne
Wirtualna Polska od września ubiegłego roku jest liderem stawki, jeśli chodzi o odsłony mobilne.
– Czerwiec potwierdził, że doskonale sprawdza się przyjęta przez nas w tym obszarze strategia zapewniania użytkownikowi optymalnego dostępu do treści WP.PL; sukcesywne przenoszenie do obszaru mobilnego najważniejszych serwisów i usług oraz stały rozwój tych, które już udostępniliśmy przez telefony i tablety – mówi Paweł Janecki, Kierownik Zespołu Portal Dla Komórek – Ponad 122 miliony odsłon mobilnych oznacza jednocześnie, że systematycznie zwiększamy przewagę nad naszą konkurencją. Czarne konie WP.PL w czerwcu to sport, w tym specjalny serwis na Euro 2012 i informacje.
Za Wirtualną Polską uplasowali się: Grupa Onet.pl – 90 milionów odsłon mobilnych, Grupa Gazeta.pl – 75 milionów odsłon oraz Grupa Spolecznosci.pl – ponad 41 milionów odsłon.
Czas
Grupa Wirtualna Polska-Orange zajmuje także pierwsze miejsce w czerwcowym Megapanelu jeśli chodzi o łączny czas spędzany przez użytkowników w portalu oraz średni czas na użytkownika.
Przed portalową konkurencją
Wirtualna Polska-Orange wyprzedza w czerwcu bezpośrednią konkurencję (Grupy: Onet, Interia, Gazeta, o2) pod względem zasięgu w kategoriach „Kultura i rozrywka”, „Motoryzacja” i „Komunikacja”.
*Wyniki dla Grupy Wirtualna Polska-Orange. Dane za: badanie Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2012