WP z koncesją na rozpowszechnianie programu WP1

Należąca do Grupy Wirtualna Polska WP1 Sp. z o.o. otrzymała koncesję na program „WP1” w ramach rozstrzygniętego dziś przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji konkursu na zagospodarowanie MUX8. Wirtualna Polska wygrała w konkursie na „rozpowszechnianie programu o charakterze uniwersalnym, poświęconego rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiegoa rozwoju technicznego i technologicznego, emitującego audycje poświęcone edukacji medialnej oraz treści pochodzące z nowych mediów, interaktywnego i przyjaznego dla odbiorców”.

- Przyznanie koncesji otwiera nowy etap w Wirtualnej Polsce, oznacza szybką budowę kompetencji w już wcześniej strategicznie ważnym obszarze produkcji i dystrybucji treści telewizyjnych. Zrobiliśmy wiele przez ostatnie dwa lata w tej dziedzinie, a teraz przejdziemy jeszcze przyspieszony kurs zakupu i dystrybucji do 18 mln Polaków długich form wideo, których do tej pory brakowało w naszym portfolio. – podkreśla Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding – Stajemy się crossmediowi, pozycjonując się na dwóch lukratywnych rynkach, internetowym i telewizyjnym. Te już dziś stanowią 70% reklamowego tortu.

Uniwersum programowe kanału WP1 obejmować ma różnorodne gatunki i formy telewizyjne: od rozrywki, przez filmy fabularne, dokumenty, programy publicystyczne, po sport i formaty reality tv. WP1 chce zaproponować widzom m.in. emitowany na żywo ze studia telewizyjnego Grupy Wirtualna Polska codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce”, codzienny magazyn reportażowo-interwencyjny „Interakcja”, pasma dokumentalno-lifestalowe oraz filmowo-serialowe. Oferta programowa WP1 ma być skierowana do możliwie szerokiego spektrum widowni telewizyjnej, a także, w myśl przyjętej przez WP1 koncepcji „Program 360°”, do użytkowników internetu, którzy znajdą się w sferze oddziaływania programu WP1 przez ścisłą współpracę kanału TV z Grupą Wirtualna Polska.

- Sukces tradycyjnie rozumianego programu w telewizji to dziś nie tylko ratingi, ale też interakcja i zaangażowanie widza. – podkreśla Grzegorz Czapski, VP Corporate Development w Grupie WP – Wkroczyliśmy w nową erę zintegrowanej komunikacji medialnej, która nie była możliwa bez internetu. Internet w tym procesie odgrywa ogromną rolę, także jako źródło spersonalizowanych danych demograficznych i behawioralnych na temat odbiorców danego programu, dzięki którym można lepiej dostosowywać przekaz do ich potrzeb i oczekiwań.

Koncepcja kanału WP1, prowadzonego przez WP1 Sp. z o.o., zakłada ścisłą współpracę oraz wykorzystanie potencjału GWP przy tworzeniu, dystrybucji oraz promocji programu WP1 w celu zapewnienia mu jak największej atrakcyjności oraz dotarcia do widzów. GWP w ostatnim czasie rozwinęła szereg kompetencji o charakterze technologicznym, organizacyjnym oraz programowym, które z powodzeniem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu kanału telewizyjnego nadawanego drogą naziemną (DVB-T). Do GWP należy m.in. popularna w Polsce telewizja internetowa (WPTV), odbierana przez blisko 5 mln użytkowników miesięcznie. Oferuje ona na ośmiu kanałach tysiące materiałów filmowych, w tym programów autorskich oraz najnowszych newsów z Polski i zagranicy, przeznaczonych dla użytkowników internetu. Miesięczna liczba odtworzeń tych materiałów (streamów) przekracza 100 milionów i dynamicznie rośnie. Obecna skala produkcji materiałów wideo to ok. 500 materiałów wideo miesięcznie. GWP dysponuje poza tym własnym zespołem produkcyjnym, nowoczesnym studio TV, wraz infrastrukturą postprodukcyjną, w którym realizowane są programy (także na żywo) przeznaczone dla użytkowników internetu. Ogromnym atutem GWP w kontekście tworzenia stacji telewizyjnej jest też profesjonalna redakcja z bogatym doświadczeniem.

- Jesteśmy gotowi do realizacji nowego projektu, który zakłada wykorzystanie potencjału Grupy WP przy tworzeniu, dystrybucji i promocji programu WP1. – podsumowuje Grzegorz Czapski.

o nas

 

 
 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber