Śląski tydzień w Wirtualnej Polsce
WP rozpoczęła redakcyjną akcję „Śląski tydzień”, w której przybliża czytelnikom Śląsk i pokazuje region z nowej perspektywy. Wielki finał planowany jest w święto górników, zwane też Barbórką, które przypada 4 grudnia.
Przez najbliższy tydzień na Stronie Głównej WP ukażą się materiały, dzięki którym czytelnicy lepiej poznają Śląsk. Będą mieli okazję m.in. zgłębić tajemnice osiedla zbudowanego dla górników – Nikiszowca i poznać historie ludzi mieszkających w osobliwym bloku – katowickiej Superjednostce. Nie zabraknie też materiałów o śląskiej kuchni, języku i muzyce oraz wywiadów ze znanymi Ślązakami i Ślązaczkami.
– Śląsk to wyjątkowy region na mapie Polski i chcieliśmy tę wyjątkowość podkreślić. Przypadająca za kilka dni Barbórka to doskonała okazja, by pokazać, że Wirtualna Polska to nie tylko Warszawa, Gdańsk, czy Wrocław. Wielu naszych czytelników mieszka i pracuje właśnie na Śląsku – mówi Krzysztof Majak, dyrektor Strony Głównej WP.
Wirtualna Polska w ramach akcji współpracuje m.in. z Polskim Radiem Katowice, które w porannym przeglądzie prasy prezentuje zapowiedzi kolejnych publikacji. Łącznie powstanie kilkanaście materiałów reporterskich, które przygotują dziennikarze różnych redakcji m.in.: Aleksandra Gruszczyńska, Piotr Barejka i Sebastian Łupak.
– Chcemy odczarować „czarną legendę” regionu – mówi Aleksandra Gruszczyńska, wydawczyni WP, która sama pochodzi z Katowic – Pokażemy naszym użytkownikom, że jest to miejsce z niezwykłym potencjałem.
W ramach akcji WP zachęca również do kontaktu poprzez platformę WP #dziejesie, za pośrednictwem której można zgłaszać historie i komentować artykuły.
Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z października 2018 r. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,9 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 minut i 35 sekund dziennie.