Pomoc dla Sudanu Południowego. WP razem z PCPM

Pomoc dla Sudanu Południowego. WP razem z PCPM

Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej prowadzi zbiórkę na żywność, która ratuje życie i zdrowie niedożywionych dzieci. Do akcji włączyła się Wirtualna Polska, która w swoich materiałach przybliży użytkownikom warunki życia w Sudanie Południowym. Wpłaty można dokonać na stronie pcpm.org.pl/sudan.

Akcja PCPM i WP_.jpg

W Sudanie Południowym 7 mln ludzi może umrzeć z głodu. Najwięcej potrzebujących znajduje się w regionie Aweil East. To właśnie tam powstał ośrodek dożywania Gordhim. W promieniu 50 km od niego głoduje 400 tys. osób, w tym wiele dzieci. Ratunkiem dla nich jest wysokoenergetyczna żywność.

Saszetka waży 155 g i składa się z orzeszków, mleka w proszku, odpowiednich tłuszczów, witamin i suplementów, konsystencją przypomina masło orzechowe. Ta specjalna, terapeutyczna żywność pomoże najmłodszym mieszkańcom kraju, którzy cierpią na długotrwałe niedożywienie. Jedna porcja kosztuje jedynie 2,49 zł. Podawana trzy razy dziennie, przez dwa tygodnie, ratuje dziecko przed śmiercią.

Zbiórka na saszetki jest prowadzona pod adresem: pcpm.org.pl/sudan. Do akcji włączyła się Wirtualna Polska, która zachęca swoich użytkowników do pomocy. W pierwszym czerwcowym WP Magazynie publikuje wywiad z pracownikiem ośrodka w Gordhim. Można go przeczytać  tutaj. W kolejnych materiałach redakcja będzie przypominać o zbiórce. O pomoc poproszeni zostaną również użytkownicy WP Poczty i poczty o2.

Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM) jest pozarządową organizacją niosącą pomoc humanitarną, rozwojową i ratunkową. Została założona w 2006 r. Niesie pomoc m.in. w Libanie, Iraku, Palestynie, Sudanie Południowym, Ugandzie i Gruzji. Ważną częścią organizacji jest Medyczny Zespół Ratunkowy (Emergency Medical Team), który jest jedynym takim zespołem w Polsce. Działa we współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP SportoweFakty, WP Komórkomania, dobreprogramy. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w kwietniu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie NC+, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.

o nas

 

 
 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor ds. Komunikacji i PR / Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Dawid Banaś
Starszy specjalista ds. komunikacji i PR
dawid.banas@grupawp.pl

Dawid Banaś