Asystent AI na platformie WP Ads

Asystent AI na platformie WP Ads

Wirtualna Polska na platformie reklamowej WP Ads wprowadza nową funkcjonalność – inteligentnego asystenta AI. Rozwiązanie pomoże reklamodawcom w łatwiejszym i szybszym zlecaniu kampanii reklamowych, zapewniając natychmiastowe wsparcie oraz porady podczas korzystania z platformy. To kolejny krok WP w kierunku ułatwiania firmom samodzielnej promocji online z wykorzystaniem najnowszych technologii.

Nowy asystent AI na WP Ads został zaprojektowany, aby uprościć użytkownikom codzienną pracę z platformą, usprawnić zarządzanie kampaniami reklamowymi i maksymalnie wykorzystać dostępne narzędzia. Jego zadaniem jest udzielanie wskazówek na każdym etapie – od konfiguracji konta po optymalizację kampanii. Asystent posługuje się prostym, zrozumiałym językiem, dzięki czemu nawet osoby bez doświadczenia w reklamie online szybko uzyskają potrzebne informacje.

– Kiedyś realizacja dobrej kampanii reklamowej online wymagała nie tylko czasu, ale też specjalistycznej wiedzy. Dziś nasz asystent AI to zmienia – w kilka chwil można przygotować skuteczną kampanię i od razu otrzymać podpowiedzi najlepszych rozwiązań, które wcześniej wymagały konsultacji z ekspertem – mówi Kacper Krzak, szef platformy WP Ads w Wirtualnej Polsce.

– Nasz asystent oparty na AI oferuje spersonalizowane wsparcie w czasie rzeczywistym, dynamicznie dostosowując odpowiedzi do potrzeb użytkownika. To tak, jakby każdy reklamodawca miał u boku własnego doradcę – dostępnego od ręki, gotowego błyskawicznie odpowiedzieć na pytania i zaproponować najlepsze działania. Dzięki temu każdy użytkownik WP Ads otrzymuje indywidualne wskazówki dokładnie wtedy, gdy ich potrzebuje – mówi Michał Jaroń, Head of GenerativeAI w Grupie Wirtualna Polska.

WP Ads to uruchomiona przez Wirtualną Polskę platforma typu self‑service do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych online. Korzysta z niej już prawie 3 tysiące reklamodawców, w tym wiele małych i średnich firm. Platforma oferuje różnorodne modele rozliczeń dopasowane do potrzeb klientów – od tradycyjnego CPC (koszt za kliknięcie), poprzez model efektywnościowy ROAS (rozliczenie za realną sprzedaż wygenerowaną przez reklamę), aż po stałą opłatę za emisję kampanii (Flat Fee). Ponad połowa kampanii uruchamianych w WP Ads dotyczy sektora e‑commerce, a średni zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) przekracza 1000%.

Wdrożenie asystenta AI wpisuje się w szerszą strategię Wirtualnej Polski, zakładającą rozwój autorskich technologii oraz inwestycje w sztuczną inteligencję. Grupa WP buduje lokalne alternatywy dla rozwiązań oferowanych przez globalne korporacje – przykładem są m.in. WP Booster (autorskie narzędzie reklamowe oparte na AI, zwiększające efektywność kampanii) czy CEEId (platforma jednokrotnego logowania dla wydawców w Europie Środkowo-Wschodniej).

o nas

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.

 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber