Rekordowy rok Pasażu Finansowego Wirtualnej Polski

Za pośrednictwem Pasażu Finansowego Wirtualnej Polski (pasazfin.wp.pl) użytkownicy złożyli w 2010 roku blisko 140 000 zapytań o produkty finansowe. To ponad 100-procentowy wzrost w stosunku do roku 2009. Użytkownicy portalu szukali głównie ofert dotyczących kredytów mieszkaniowych, kont bankowych, produktów inwestycyjnych oraz ubezpieczeń komunikacyjnych – mówi Renata Ozimska-Papiernik, kierownik działu e-Finance Wirtualnej Polski.

Po latach 2008 i 2009, tak burzliwych dla sektora finansowego, 2010 okazał się rokiem normalizacji, ale też istotnych zmian prawnych. Komisja Nadzoru Finansowego uchwaliła np. zbiór dobrych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem detalicznych ekspozycji kredytowych, czyli tzw. Rekomendację T, tym samym banki zaostrzyły warunki udzielania kredytów walutowych, żądając np. wyższych zabezpieczeń kredytu – co najmniej 20% wkładu własnego lub ubezpieczenia spłaty kredytu. Niewątpliwie pod wpływem tych zmian królem walut, w przypadku kredytów mieszkaniowych, stał się złoty polski, a księciem euro – mówi Renata Ozimska-Papiernik. Oceniając zdolność kredytową klientów, banki muszą uwzględniać ich dochody, koszty życia oraz inne zobowiązania finansowe, a łączna suma miesięcznych rat kredytów i pożyczek nie może od teraz przekroczyć połowy dochodów kredytobiorcy.
W 2010 roku banki robiły też wszystko, by powiększyć pulę aktywnych rachunków osobistych i zwiększyć wartość depozytów na rynku klientów indywidualnych. Ograniczyły natomiast promocję kredytów gotówkowych.

Wszystkie te zmiany znalazły odzwierciedlenie w Pasażu Finansowym. Tu w minionym roku, podobnie jak w latach poprzednich, najistotniejszą rolę odegrały zapytania o kredyty mieszkaniowe – ok. 30% wszystkich formularzy kontaktowych (tzw. leadów). Na drugim miejscu (20%) uplasowały się właśnie konta bankowe. Co ciekawe, zapytania o nie zdeklasowały kredyty gotówkowe, które w 2009 roku stanowiły aż 28,75% wszystkich formularzy, zaś w roku 2010 zaledwie 6% (sic!). Trzecie miejsce (ex aequo) zajęły produkty inwestycyjne i ubezpieczenia komunikacyjne – po 16% leadów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się usługi z zakresu księgowości dla firm (7% leadów), które są nowością w Pasażu Finansowym.

Pozyskujemy do współpracy liderów branży finansowej, co zapewnia wysoką jakość świadczonych przez Pasaż Finansowy WP usług i pogłębia zaufanie użytkowników do naszej witryny – mówi Ewelina Giemra, starszy specjalista działu e-Finance Wirtualnej Polski. – Dodatkowo, sami staramy się dzielić wiedzą i doświadczeniem z osobami korzystającymi z serwisu. W minionym roku dużą popularnością cieszył się nowouruchomiony, dostępny z poziomu strony głównej Pasażu, formularz kontaktowy. Za jego pośrednictwem każdy może zadać nam pytania na temat prezentowanych w PF produktów finansowych. Pracownicy działu e-Finance odpowiedzą na wszystkie, w 2010 roku najczęściej udzielali odpowiedzi na te, dotyczące kredytów oraz wspominanych już kont bankowych. 

Do grona Partnerów Pasażu Finansowego dołączyli w 2010 r. m.in.: Bank Pekao S.A., Bank DnB NORD, Fiolet PDK, Allianz Bank, Tax Care, DRB Centrum Odszkodowań, Union Investment.

Pasaż Finansowy Wirtualnej Polski w 2010 roku utrzymał pozycję lidera, zarówno jeśli chodzi o odsłony, jak i liczbę realnych użytkowników. W listopadzie odnotował niemal 570 tysięcy odsłon (Pasaż Onet.pl – 340 tys., Pasaż Interia.pl – 196 tys.) i ponad 293 tysiące RU (Pasaż Onet.pl – 135 tys., Pasaż Interia.pl – 66 tys.)*
Średnia miesięczna liczba odsłon Pasażu Finansowego, w okresie styczeń-listopad 2010, to ponad 600 tysięcy. Pasaż Finansowy WP odwiedzało w tym czasie średnio 286 tysięcy realnych użytkowników.**

Przypomnijmy, Pasaż Finansowy Wirtualnej Polski to jedna z najszybciej rozwijających się i największych platform pośrednictwa finansowego w polskim Internecie. Użytkownicy witryny mają dostęp do kilkuset produktów finansowych, m.in. bankowych (kredyty mieszkaniowe, gotówkowe, samochodowe, konta osobiste, lokaty), maklerskich i inwestycyjnych (rachunki inwestycyjne oraz walutowe, fundusze inwestycyjne i emerytalne), leasingowych.
Na początku 2010 roku serwis zyskał nowy loyout, kontent i atrakcyjne działy, m.in: opracowane przez ekspertów Poradniki oraz Narzędzia, służące porównywaniu ofert.
Wśród firm współpracujących z Pasażem są m.in. Open Finance, Expander, Link4, Alior Bank, Deutsche Bank, Bank Zachodni WBK, Bank Millennium, mBank, ING Bank Śląski.


*   za: badanie Megapanel PBI/Gemius, XI 2010 r.
** za: badanie Megapanel PBI/Gemius,I-XI 2010 r.

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Anna Matuszak
Specjalista ds. PR
amatuszak@wp-sa.pl

Anna Matuszak

powiązane informacje