Wirtualna Przymierzalnia w Wirtualnej Polsce

Wirtualna Przymierzalnia w Wirtualnej Polsce

Tanio.pl – jako pierwsza polska porównywarka cen – wykorzystało Augmented Reality. Technologia znalazła zastosowanie w Wirtualnej Przymierzalni – nowej, atrakcyjnej usłudze serwisu. Korzystający z rozwiązania mogą przymierzyć wybraną odzież nie ruszając się sprzed komputera (sic!), zrobić sobie zdjęcie w tym właśnie stroju i opublikować je np. na Facebooku, w końcu, zakupić produkt…

Rzeczywistość rozszerzona (AR), nazywana także rzeczywistością 2.0 (w przeciwieństwie do „tradycyjnej”, 1.0), to, krótko mówiąc, nowy sposób postrzegania otaczającej przestrzeni. System łączący świat realny z tym wygenerowanym komputerowo, daje niespotykane dotąd możliwości zarówno internautom, jak i podmiotom stosującym rozwiązanie w swoich usługach czy kampaniach reklamowych.

Chcieliśmy stworzyć w serwisie nową jakość, taką, w której świat realny wzbogacany byłby o elementy wirtualne. Mogliśmy tego dokonać dzięki zastosowaniu Augmented Reality. – mówi Aneta Zawiślak, Kierownik Zespołu Sprzedaży Rozwiązań e-Commerce z Wirtualnej Polski – Wirtualna Przymierzalnia intryguje i zaskakuje użytkownika, wciąga go w swego rodzaju zabawę, a przez to wydłuża się jego kontakt z dostępnymi w porównywarce cen produktami. To niestandardowa, a przez to bardzo atrakcyjna forma ich promocji. Oczywiście to tylko jeden z aspektów przymierzalni, który doceniony zostanie przede wszystkim przez właścicieli sklepów jako doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży produktów dostępnych w tanio.pl. Jest też strona użytkowa i bardzo praktyczna; ta zyska uznanie, jak sądzę, przede wszystkim w oczach internautów. To oczywiście możliwość porównywania, przymierzania i kupowania ubrań bez wychodzenia z domu, jedynie z użyciem kamery internetowej i komputera. Z czysto kobiecej perspektywy dodam, że to  rozwiązanie nie tylko wygodne, ale też dające większą pewność, że nabyty towar spełni nasze oczekiwania, co zazwyczaj trudno osiągnąć w przypadku zakupu odzieży przez Internet.

Co zrobić, by skorzystać z Wirtualnej Przymierzalni?
By „przymierzyć” któryś z towarów, wystarczy komputer z dostępem do Sieci, kamera internetowa (nie jest wymagany specjalistyczny  sprzęt ani oprogramowanie) i znajomość adresu tanio.pl lub przymierzalnia.tanio.pl. Użytkownik po prostu przegląda produkty. Te, które go interesują, dodaje do schowka. Może też pominąć kwestie schowka i „przymierzać” towary bezpośrednio z konkretnej, interesującej go kategorii. Następnie włącza kamerę internetową i – poprzez kliknięcie na odpowiedni button – wyraża zgodę na przetwarzanie z niej obrazu. Od tej chwili ma możliwość korzystania z licznych możliwości, oferowanych przez Wirtualną Przymierzalnię, w sposób znacznie wygodniejszy, niż w przymierzalni „tradycyjnej”.

Przebieraj, wybieraj, kupuj…
Stojąc przed kamerą, użytkownik widzi na ekranie komputera siebie, „ubranego” w wybraną rzecz. Wystarczy jeden prosty ruch ręką, by zmienić kolor czy wielkość konkretnego produktu (z dostępnych w katalogu), do „schowka” można dodać nieograniczoną liczbę ubrań, a co więcej – można podczas jednej „wizyty” przymierzać towary z różnych sklepów. Dzięki Wirtualnej Przymierzalni, bez wychodzenia z domu, internauta może w kilka chwil, przymierzyć nawet kilkadziesiąt ubrań i ich różne warianty np. kolorystyczne, co zdecydowanie skraca i ułatwia zakupy. Wybrany produkt można oczywiście w bardzo wygodny sposób zakupić z wybranym sklepie.
Ruchem ręki użytkownik może także zrobić zdjęcie siebie, przymierzającego wybrany towar i zapisać fotografię na dysku komputera, bezpośrednio przesłać pocztą, bądź opublikować na swoim profilu na Facebooku.
Dokładną zasadę działania funkcjonalności obrazuje film:
http://tanio.pl/arId,177,przymierzalnia_instruktaz.html

Augmented Reality to nowoczesna technologia, którą z powodzeniem na całym świecie stosują najlepsi, m.in. Adidas, Toyota czy Microsoft, wykorzystując ją do niestandardowych kampanii reklamowych, wprowadzając ciekawe serwisy i innowacyjne produkty. Tanio.pl, jako nowoczesny serwis, wzoruje się właśnie na najlepszych i – jako pierwsza na polskim rynku porównywarka, implementuje tę technologię. Dzięki temu nie tylko podnosimy jakość naszej usługi i zachęcamy nowoczesne sklepy do współpracy, ale oddajemy w ręce internautów narzędzie, służące nieocenioną pomocą w podejmowaniu decyzji zakupowych. – dodaje Maciej Graczykowski z Działu e-Commerce Wirtualnej Polski.

Usługa uruchomiona została tuż przed walentynkami, by ułatwić zakupy tym, którzy planują je z okazji święta zakochanych i będzie regularnie rozwijana. Już dziś w Wirtualnej Przymierzalni można przeglądać i „przymierzać” ubrania dostępne w kilku sklepach internetowych, ale tanio.pl systematycznie rozszerza ofertę o kolejnych sprzedawców. Do przymierzenia zostało przygotowanych ponad sto produktów, a liczba ta będzie stale rosnąć. Partnerem technologicznym akcji jest firma Expectar.

http://przymierzalnia.tanio.pl
http://tanio.pl

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Anna Matuszak
Specjalista ds. PR
amatuszak@wp-sa.pl

Anna Matuszak

powiązane informacje