„Nowa, lepsza Polska to Wirtualna Polska” – trwa kampania produktowa nowej strony głównej WP.PL

„Nowa, lepsza Polska to Wirtualna Polska” – trwa kampania produktowa nowej strony głównej WP.PL

Trwa kampania produktowa nowej strony głównej Wirtualnej Polski. Kampania, z hasłem przewodnim opartym na skojarzeniu słów, z których składa się nazwa portalu („Nowa, lepsza Polska to Wirtualna Polska”), informuje o 4 głównych zmianach wizytówki WP.PL. Dwuetapowa akcja (teaser i rozwiązanie) kierowana jest do użytkowników Internetu w przedziale wiekowym 15-34 lata. Intensywne, dwutygodniowe działania reklamowe obejmują prasę, radio oraz Internet.

Przekaz:
Wirtualna Polska całkowicie przebudowała stronę główną. Cztery kluczowe zmiany to: nowy, dwukolumnowy układ witryny; wprowadzenie przejrzystych bloków tematycznych, co służyć ma również ergonomii, rozbudowa sekcji z unikalnymi, ekskluzywnymi materiałami autorskimi WP.PL oraz możliwość personalizacji witryny. Na tych atrybutach nowej SG portal oparł akcję promocyjną. Kampania ma za zadanie zaintrygować użytkowników – w fazie teasterowej, a następnie (drugi flight kampanii), poinformować ich o zupełnie nowej stronie głównej WP.PL oraz 4 kluczowych zmianach. Celem akcji jest także uświadomienie internautów, że mają teraz do czynienia z produktem o zupełnie nowej jakości.Nowa strona główna WP.PL prezentować będzie skrócone logo (WP.PL); start zmienionej SG inicjuje tym samym zmiany w komunikacji marki.

Etap I – teaser:
W pierwszych dniach trwania akcji w prasie oraz w Internecie pojawiły się kreacje, a w radiu spoty, z intrygującymi hasłami, zapowiadającymi duże zmiany („likwidujemy trzeci filar”, „teraz wszystko będzie przejrzyste”, „każdy ma prawo wiedzieć więcej”, „to Ty tworzysz własny układ”) i głoszące nadejście „nowej, lepszej Polski”. Celem teasera było zaciekawienie odbiorcy oraz wywołanie nastroju oczekiwania. Na wszystkich kreacjach znalazło się odniesienie do strony promocyjnej – nowalepszapolska.pl – gdzie umieszczono kalendarz, odliczający czas pozostały do wprowadzenia zmian; znalazła się tam również funkcjonalność, połączona z portalem Facebook, umożliwiająca publikowanie przez użytkowników postulatów oraz prowadzenie dyskusji z innymi internautami. "Zależało nam na tym, by zaintrygować i pobudzić do dyskusji, a jednocześnie przygotować użytkowników na nadchodzące, duże zmiany, stąd zagadkowe, ale wyraziste hasła. Uzupełniliśmy je mocno kontrastującą, abstrakcyjną grafiką" – mówi Ewa Cięszka z Działu Marketingu Wirtualnej Polski, odpowiedzialna za promocję produktu.

Etap II – rozwiązanie:
W drugim etapie kampanii (start: 30 stycznia) wyjaśniony zostaje teaser. Na layoutach, wokół znanych już postulatów, umieszczono informacje wyraźnie komunikujące atrybuty nowej strony głównej WP.PL.Rozwiązanie informuje, że jest już nowa, lepsza Polska – to oczywiście Wirtualna Polska, a dokładnie, jej całkowicie odmieniona strona główna, służąca użytkownikowi i błyskawicznej prezentacji najważniejszych informacji. W haśle przewodnim kampanii zastosowaliśmy grę słów, wykorzystując znaczenie wyrazów, z których składa się nazwa naszego portalu. Wsparliśmy je komunikacją 4 kluczowych zmian witryny, by pokazać, że użytkownicy mają do czynienia z nową jakością i że wszystko, co wprowadzamy na SG ma gwarantować im optymalne korzystanie z zawartości portalu WP.PL – wyjaśnia Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu WP.PL.

Nowa WP.PL, o czym informują 4 layouty rozwiązania, to zupełnie nowy układ (podział serwisu na dwie kolumny), przejrzyste sekcje tematyczne, szybszy dostęp do informacji – także unikalnych, ekskluzywnych materiałów autorskich, umożliwienie internautom decydowania, jak chcą, by wyglądała nowa strona główna ich portalu. Reklamy pojawią się jednocześnie w radiu, prasie i Sieci. W Internecie strona nowalepszapolska.pl przekierowuje do nowej strony głównej portalu.

Wykorzystane kanały komunikacji:

  • radio (m.in. Radio Zet, Radio Złote Przeboje, Roxy FM, RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic Time Eska, Eska Rock, Radio Wawa, Polskie Radio)
  • prasa (dzienniki, tygodniki, m.in.: Rzeczpospolita, Polska The Times, Gazeta Giełdy Parkiet, Newsweek, Przekrój, Wprost, Uważam Rze)
  • Internet (m.in. Wirtualna Polska, Gadu Gadu, Ipla, Wirtualnemedia, Mediarun)

Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii:

  • Crazy Mouse

Zakup i planowanie mediów:

  • Zespół ds. Planowania Mediów, Wirtualna Polska
  • Dział Marketingu, Wirtualna Polska




kontakt dla mediów

Anna Matuszak
Specjalista ds. PR
amatuszak@wp-sa.pl

Anna Matuszak

Magdalena Zmorzyńska
Specjalista ds. PR
mzmorzynska@wp-sa.pl

Magdalena Zmorzyńska

powiązane informacje