Kampanie realizowane przez WP.PL nagrodzone na IAB Creative Showcase
Zakończyła się trzecia edycja konkursu kreatywnego IAB Creative Showcase. Nagrodę główną otrzymała kreacja przygotowana przez dom mediowy Starcom i agencję interaktywną NEXT dla Polskiej Telefonii Cyfrowej, wykorzystująca motyw z popularnej gry Angry Birds. Ze względu na swoją złożoność (warstwa layeorowa skoordynowana z wideo InStreamem) jej emisja została zlecona najpopularniejszej telewizji w polskim Internecie – WP.TV, umożliwiającej takie wdrożenie. Forma pojawiała się przed filmami w całym serwisie wideo portalu.
Kapituła konkursu przyznała także dwa wyróżnienia. Jedno z nich otrzymała kampania przeprowadzona na zlecenie domu mediowego ZenithOptimedia Group dla klienta L’Oreal Polska. Autorem pomysłu na kreację był dom mediowy zlecający kampanię, a jej przygotowanie i wdrożenie leżało po stronie portalu WP.PL. Kreacja wykorzystywała niestandardowy nośnik reklamowy, w postaci interaktywnego sześcianu (wyświetlany na stronie głównej WP.PL), pozwalający na jednoczesną implementację 5 materiałów wideo. Emisji kreacji towarzyszyło badanie ilościowe, również zrealizowane przez Wirtualną Polskę, a analizę danych przeprowadził Driver – dział badań domu mediowego ZenithOptimedia.
Uczestnicy zimowej edycji konkursu podnieśli poprzeczkę bardzo wysoko. Właściwie wszystkie kreacje zasługują na uznanie: są nietuzinkowe i angażujące, a jednocześnie doskonałe pod względem estetycznym i technicznym. Mam nadzieję, że coraz więcej tego rodzaju kreacji będziemy mogli oglądać na stronach naszych rodzimych portali internetowych – powiedział Krzysztof Beniowski, dyrektor sieci AdPlayer i HandyNet, Agora SA, szef Grupy Roboczej Brand Advertising Online.
Organizatorem konkursu IAB Creative Showcase jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Celem konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności kreacji reklamowej oraz zaprezentowanie i podzielenie się dorobkiem kreacji internetowych w Polsce.
Co kwartał najbardziej twórcze kreacje reklamowe są oceniane przez jurorów, wśród których znajdują się eksperci z branży interaktywnej, marketerzy i reprezentanci domów mediowych.