Grupa Wirtualna Polska kończy integrację, wprowadza nowe logo, stronę główną i rusza z kampanią wizerunkową

Grupa Wirtualna Polska wprowadza nowe logo i identyfikację wizualną, podkreślając zmiany zachodzące w spółce. Rebrandingowi towarzyszą wdrożenie nowej strony głównej WP oraz kampania wizerunkowa pod hasłem „Dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce.”

Po integracji zespołów WP i o2 wzmocnionych ekspertami z rynku, udało nam się zbudować internetowy „dream-team”; zwartą organizację zorientowaną na realizację naszej misji – bycia przewodnikiem Polaków po wirtualnym świecie – i osiąganie wyznaczonych przez akcjonariuszy celów biznesowych. Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w tak krótkim czasie. Dziś możemy przedstawić pierwsze efekty wspólnej pracy. Niestety, tylko te, które są widoczne na zewnątrz – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska – Awangardowy wygląd strony głównej i jej nową polityką wydawniczą, nowoczesne, a jednocześnie nawiązujące do naszych korzeni logo i nową kampanię reklamową, w której stawiamy na śmiały, kreatywny przekaz.

WIZERUNEK
Nowe logo pozycjonuje WP jako dynamiczną markę – lidera. Podkreśla jej nowoczesność, nawiązując przy tym do tradycji, do polskości. Naszym znakiem graficznym mówimy: WP to odważna, innowacyjna marka. To także polska marka. – wyjaśnia Marta Czartoryska-Żak, VP ds. Marketingu i PR Grupy WP – Zmieniając logo, produkt, język komunikacji realizujemy naszą misję. Chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla Polaków, dostarczając im angażujące informacje, rozrywkę, usługi i inspirując w podejmowaniu codziennych decyzji.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszy kampania wizerunkowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce”. Przekaz ma ugruntować w odbiorcach przekonanie, że dzięki WP mogą oni w pełni uczestniczyć w bieżących wydarzeniach w kraju i na świecie. Wirtualna Polska gwarantuje im ciągły dostęp do najważniejszych informacji, prezentując je w optymalny i nowoczesny sposób.
W komunikacji WP stawia na odważny przekaz. Wykorzystane hasła korespondują z bieżącymi wydarzeniami, a na formatach reklamowych, podobnie jak na nowej stronie głównej, eksponowane są przykuwające uwagę zdjęcia.

Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 25-49 lata, obejmują prasę, radio, kino, telewizję, internet oraz outdoor i potrwają do połowy października.

Nowe logo opracowała Agencja BNA/ Brand New Attitude.
Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii – Agencja Scholz & Friends Warszawa.

STRONA GŁÓWNA
Zmianę logo sprzężono ze zmianą strony głównej WP. Po raz pierwszy portal internetowy tak radykalnie odchodzi od dotychczasowego sposobu prezentacji kontentu. Użytkownik ma przed sobą przejrzystą stronę, z modułowym układem, kategoryzacją informacji – od wiadomości, sportu, finansów, po lifestyle i ciekawostki – z silną ekspozycją zdjęć i dużą typografią.

Oderwaliśmy się od myślenia o SG przez pryzmat linków, schematu mającego już ponad 15 lat. Stworzyliśmy stronę, która ma trzy natury: szybką i newsową, opiniotwórczo-magazynową a, kiedy trzeba, jest jak TV; mówi dynamicznym, efektownie zmontowanym obrazem. – wyjaśnia Michał Brański, VP Strategia w Grupie WP. – Interdyscyplinarny zespół wydawców czuwa nad jej jakością, aktualnością, elastycznością. Zmieniamy nasz core’owy produkt pod wieloma względami: designu, ergonomii, user experience, rozwiązań reklamowych.

Nowa strona główna prezentuje treści za pomocą obrazu i multimediów. Gradacja kontentu i jego blokowa ekspozycja zwiększają użyteczność oraz przejrzystość strony. SG oparto na scrollowaniu, co pozwala użytkownikowi na jej „odkrywanie” i korzystanie z przyzwyczajeń wyniesionych z mobile oraz serwisów społecznościowych.

WP ma teraz swój charakter. To był nasz cel. Złamaliśmy stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Z rozmachem, nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami – podkreśla Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Grupie WP – Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i będą czuli, że są w centrum wydarzeń. Chcemy sprawiać, by codziennie byli ciekawi tego, co znajduje się za kolejnym przesunięciem myszki.

Informacje dodatkowe:

Nowe logo Grupy Wirtualna Polska: Agencja BNA/Brand New Attitude
Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii: Agencja Scholz & Friends Warszawa

Wykorzystane w kampanii kanały komunikacji:
•    telewizja: m.in. TVP1, TVP2, TVN, Polsat, Ale Kino+, TV Puls, Polonia 1
•    radio: m.in. Radio ZET, RMF FM, Polskie Radio, Radio ESKA, Radio WAWA
prasa: dzienniki, tygodniki, miesięczniki (m.in. Rzeczpospolita, Wprost)
•    kina: Helios, CinemCity, Multikino
•    internet: m.in. Wirtualna Polska, IPLA, VOD TVP, Facebook, YouTube, Google,
gadu-gadu.pl
•    mobile: serwisy mobilne WP.PL

Zakup i planowanie mediów: Dom mediowy ZenithOptimedia Group, Zespół Marketingu i Komunikacji Grupy Wirtualna Polska

Materiały wideo:

Teaser1

Teaser2

Teaser3

Rozwiązanie teasera

 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber

powiązane informacje