Grupa WP kupuje Grupę Money, ugruntowuje pozycję lidera w kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” i rozwija segment finansowego e-commerce

Grupa Wirtualna Polska podpisała umowę zakupu 100% udziałów w Grupie Money, jednej z najmocniejszych marek w polskim internecie, przez co wzmacnia pozycję lidera w prestiżowej kategorii „Biznes, Finanse, Prawo”. Inwestycja ta stanowi także fundament do dalszego rozwoju Grupy WP w obszarze finansowego e-commerce. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Grupa Money prowadzi działalność redakcyjną, reklamową oraz e-commerce. Flagowym produktem jest powstały 14 lat temu serwis Money.pl – jeden z najpopularniejszych portali finansowych w Polsce. Serwisy Grupy miesięcznie docierają do ponad 3,7 mln użytkowników.

Naszą ambicją i jednocześnie jednym z celów strategicznych, konsekwentnie realizowanym od lutego br., jest inwestycja w wysokiej jakości, opiniotwórcze treści. Włączenie tak uznanej marki jak Money.pl do naszego portfolio jest naturalnym krokiem w kierunku realizacji tej strategii. Nasza redakcja biznesowa poszerza się o zespół uznanych dziennikarzy i ekspertów z takich dziedzin jak giełda, raporty gospodarcze, analityka finansowa oraz prawo. – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.

Od połączenia WP z o2 na wiosnę tego roku inwestowaliśmy w segment „Biznes, Finanse, Prawo”, co przełożyło się na intensywne wzrosty liczby czytelników oraz osiągnięcie we wrześniu pozycji lidera w tej kategorii Megapanelu. Inwestycja w Grupę Money cementuje tę pozycję i wzmacnia portfolio silnych marek Grupy WP – dodaje Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy WP.

Z uwagą obserwowaliśmy, jak Grupa Wirtualna Polska wraz z funduszem Innova Capital skutecznie umacnia swoją pozycję w polskiej sieci, nie tylko przez akwizycje, ale także przez nowatorskie projekty, w których teraz i my będziemy mogli aktywnie uczestniczyć. Wnosimy do Grupy WP szereg kompetencji produktowych i unikalny know-how. Połączenie sił nie tylko stabilizuje naszą pozycję rynkową, ale przede wszystkim otwiera przed nami nowe możliwości biznesowe. – komentuje transakcję Aleksander Kusz, Prezes Grupy Money.

Ważnym elementem działalności Grupy Money jest dynamicznie rozwijający się segment  e-commerce, który jest jednym z filarów strategii rozwoju Grupy WP. Grupa Money rozwinęła serwisy  i narzędzia pozwalające na kupowanie oraz sprzedawanie produktów i usług finansowych w sieci, a także oszczędzanie środków czy zarządzanie prywatnym budżetem. Dzięki swojej ugruntowanej pozycji w tym segmencie oraz wypracowanym relacjom biznesowym z dużymi instytucjami finansowymi, transakcja nabycia udziałów w Grupie Money stanie się dla Wirtualnej Polski solidnym fundamentem do dalszej ekspansji w tym obszarze.

Transakcje e-commerce opierają się w dużej mierze na zaufaniu. Połączenie siły marki WP z marką Money pozwoli nam stworzyć sieć zaufanych witryn internetowych, które gwarantują prestiżowym markom finansowym właściwy kontekst dla ich działalności sprzedażowej w internecie oraz dotarcie do właściwych odbiorców zainteresowanych konkretnym produktem – mówi Michał Brański, VP Strategia Grupy WP.

W ciągu ostatnich 9 miesięcy nowo powstała Grupa Wirtualna Polska przeszła proces integracji, rozbudowy oraz zmian wizerunkowych, wśród których wymienić należy m.in. wydanie zupełnie nowej strony głównej WP, wsparte silną kampanią marketingową, zmianę polityki wydawniczej czy przeprowadzenie całkowitej zmiany identyfikacji wizualnej serwisów WP. Grupa zrealizowała akwizycje w obszarze „Sport”, „Nowe Technologie” oraz w obszarze „eCommerce”, które pozwoliły jej wzmocnić merytorycznie treści na stronie głównej WP, oraz wykorzystać potencjał oglądalnościowy serwisów do wzmocnienia obecności w segmencie e-commerce („content-meets-commerce”). Grupa zawarła strategiczne alianse z redakcjami m.in. Rzeczpospolitej, telewizji Discovery i TVP oraz z Radiem Zet, a także wprowadziła nowe formaty reklamowe. Nawiązała partnerstwa z prestiżowymi markami, takimi jak m.in. Orlen, Nike, L’Oreal, PKO BP, Mars, Wedel, Skoda, Polpharma czy Lidl w ramach reklamowych akcji specjalnych. Wreszcie, wzmocniła obecność w segmencie wideo, poprzez inwestycje w zespół oraz w nowe studio telewizyjne, a także wprowadziła nowe funkcjonalności do poczty WP i o2.

 

o nas

 

***

O Grupie Wirtualna Polska – dynamicznie rozwijająca się polska grupa internetowa powstała z połączenia, w lutym 2014 roku, Wirtualnej Polski i o2 przy udziale funduszu Innova Capital. W skład Grupy WP wchodzą m.in.: portale horyzontalne WP i o2, poczta.wp.pl, będąca od lat najpopularniejszą i największą usługą tego typu w kraju, poczta.o2.pl, BizTok.pl, dobreprogramy.pl oraz telewizja internetowa WP.tv. W ostatnim czasie portfolio silnych marek Grupy WP zasiliły SportoweFakty.pl, jeden z najbardziej opiniotwórczych serwisów sportowych w Polsce, marketplace modowy Domodi.pl oraz Homebook.pl z perspektywicznych segmentów e-commerce, fashion&beauty oraz home&living. Realizując strategię dostarczania wysokiej klasy, angażujących i jakościowych treści, Grupa WP konsekwentnie rozwija serwisy informacyjne i biznesowe. We wrześniu witryny biznesowe Grupy odnotowały największy zasięg w kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” badania Megapanel. Witryny Grupy WP w tej kategorii od wielu miesięcy charakteryzują się największym zaangażowaniem internautów (najdłuższy łączny czas korzystania), odnotowują też największą liczbę odsłon mobilnych i najdłuższy czas krajowy mobilny. Od momentu połączenia spółek WP i o2 (w Megapanelu to marzec 2014), serwisy kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” uzyskały wzrosty: liczby użytkowników – o 17%, odsłon – o 18%, czasu krajowego ogółem – o 145%, a także statystyk mobilnych: odsłony o 43% i czas o 90%.

O Grupie Money – spółka holdingowa Money.pl powstała w roku 2000 we Wrocławiu. W ciągu kolejnych lat działalności intensywnie inwestowała na polskim rynku internetowym. Dziś w skład Grupy Money wchodzą takie spółki jak: Money.pl, Business Ad Network, Businessclick, Favore i Legalsupport. Money.pl to największy pod względem odbiorców, niezależny portal biznesowy w Polsce zajmujący czołowe miejsca w rankingach opiniotwórczości. W Grupie Money znajdują się nie tylko marki medialne z kategorii „Biznes, Finanse, Prawo”, ale też serwisy e-prawnik.pl i favore.pl, oferujące usługi prawne online oraz przegląd rynku („marketplace”) fachowców oferujących m.in. usługi dla domu. Grupa prowadzi platformę finansowego e-commerce Money2Money, współpracującą z ponad 2 tys. aktywnych partnerów, generującą przeciętnie 100 lead’ów na godzinę, która od uruchomienia do tej pory umożliwiła pozyskanie kredytów dla swoich klientów, banków i innych instytucji finansowych na łączną kwotę ponad 2 mld zł oraz utworzenie, łącznie, ponad 65 tys. rachunków bankowych. W skład Grupy wchodzą ponadto dwie sieci reklamowe: BAN, sieć reklamy premium skupiająca liderów branżowych kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” z miesięcznym zasięgiem 7,6 mln RU oraz BusinessClick, sieć reklamy efektywnościowej.

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber

powiązane informacje