Grupa Wirtualna Polska ugruntowuje pozycję lidera

Grupa Wirtualna Polska po raz drugi odnotowała największy zasięg wśród portali, wynika z najnowszego, styczniowego badania Megapanel PBI/ Gemius.

Zgodnie z danymi badania Megapanel PBI/ Gemius za styczeń 2015 r. Grupa WP zajmowała pierwsze miejsce wśród portali internetowych w Polsce pod względem liczby realnych użytkowników, liczby odsłon: krajowych ogółem i mobilnych oraz czasu: krajowego ogółem (godziny) i mobilnego.

nazwa grupy

użytkownicy (real users) mln

Grupa Wirtualna Polska

15,91

Grupa Onet - RASP

15,76

Grupa Interia.pl

12,65

Grupa Gazeta.pl

11,62

 Rys. 1. Liczba użytkowników (Real Users). Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015

 

nazwa grupy

odsłony krajowe ogółem mld

Grupa Wirtualna Polska

4,39

Grupa Onet - RASP

3,55

Grupa Interia.pl

1,30

Grupa Gazeta.pl

0,81

 Rys.2. Liczba odsłon krajowych ogółem. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015

 

nazwa grupy

odsłony krajowe mobilne mln

Grupa Wirtualna Polska

690,88

Grupa Onet - RASP

640,32

Grupa Interia.pl

214,90

Grupa Gazeta.pl

235,80

 Rys.3. Liczba odsłon krajowych mobilnych. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015

 

nazwa grupy

czas krajowy ogółem [godz] mln

Grupa Wirtualna Polska

121,64

Grupa Onet - RASP

99,12

Grupa Interia.pl

56,74

Grupa Gazeta.pl

18,70

 Rys.4. Czas krajowy ogółem. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015

 

nazwa grupy

czas krajowy mobilny [godz] mln

Grupa Wirtualna Polska

14,18

Grupa Onet - RASP

12,27

Grupa Interia.pl

3,38

Grupa Gazeta.pl

3,10

 Rys.5. Czas krajowy mobilny. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015

 

 Stronę główną portalu Wirtualna Polska – wp.pl – odwiedziło w styczniu 2015 r. 10,05 miliona realnych użytkowników (real users).

strona główna

użytkownicy (real users) mln

Strona Główna wp.pl

10,05

Strona główna onet.pl

9,76

Strona główna interia.pl

3,98

Strona główna gazeta.pl

2,19

 Rys. 6. Strony główne portali horyzontalnych, liczba użytkowników (Real Users). Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015

 

W styczniu 2015 r. Grupa Wirtualna Polska pozostawała także liderem kategorii tematycznych „Biznes, Finanse, Prawo”, „Komunikacja”, „Styl Życia” oraz „Nowe Technologie”; pod względem liczby użytkowników (real users).

o nas