Grupa Wirtualna Polska ugruntowuje pozycję lidera
Grupa Wirtualna Polska po raz drugi odnotowała największy zasięg wśród portali, wynika z najnowszego, styczniowego badania Megapanel PBI/ Gemius.
Zgodnie z danymi badania Megapanel PBI/ Gemius za styczeń 2015 r. Grupa WP zajmowała pierwsze miejsce wśród portali internetowych w Polsce pod względem liczby realnych użytkowników, liczby odsłon: krajowych ogółem i mobilnych oraz czasu: krajowego ogółem (godziny) i mobilnego.
nazwa grupy |
użytkownicy (real users) mln |
Grupa Wirtualna Polska |
15,91 |
Grupa Onet - RASP |
15,76 |
Grupa Interia.pl |
12,65 |
Grupa Gazeta.pl |
11,62 |
Rys. 1. Liczba użytkowników (Real Users). Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015
nazwa grupy |
odsłony krajowe ogółem mld |
Grupa Wirtualna Polska |
4,39 |
Grupa Onet - RASP |
3,55 |
Grupa Interia.pl |
1,30 |
Grupa Gazeta.pl |
0,81 |
Rys.2. Liczba odsłon krajowych ogółem. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015
nazwa grupy |
odsłony krajowe mobilne mln |
Grupa Wirtualna Polska |
690,88 |
Grupa Onet - RASP |
640,32 |
Grupa Interia.pl |
214,90 |
Grupa Gazeta.pl |
235,80 |
Rys.3. Liczba odsłon krajowych mobilnych. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015
nazwa grupy |
czas krajowy ogółem [godz] mln |
Grupa Wirtualna Polska |
121,64 |
Grupa Onet - RASP |
99,12 |
Grupa Interia.pl |
56,74 |
Grupa Gazeta.pl |
18,70 |
Rys.4. Czas krajowy ogółem. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015
nazwa grupy |
czas krajowy mobilny [godz] mln |
Grupa Wirtualna Polska |
14,18 |
Grupa Onet - RASP |
12,27 |
Grupa Interia.pl |
3,38 |
Grupa Gazeta.pl |
3,10 |
Rys.5. Czas krajowy mobilny. Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015
Stronę główną portalu Wirtualna Polska – wp.pl – odwiedziło w styczniu 2015 r. 10,05 miliona realnych użytkowników (real users).
strona główna |
użytkownicy (real users) mln |
Strona Główna wp.pl |
10,05 |
Strona główna onet.pl |
9,76 |
Strona główna interia.pl |
3,98 |
Strona główna gazeta.pl |
2,19 |
Rys. 6. Strony główne portali horyzontalnych, liczba użytkowników (Real Users). Dane za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2015
W styczniu 2015 r. Grupa Wirtualna Polska pozostawała także liderem kategorii tematycznych „Biznes, Finanse, Prawo”, „Komunikacja”, „Styl Życia” oraz „Nowe Technologie”; pod względem liczby użytkowników (real users).