Grupa Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium internetowym w Polsce
W kwietniu media aż 157 razy powołały się na informacje publikowane w serwisach Grupy Wirtualna Polska (wp.pl, money.pl i sportowefakty.pl) – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To potwierdzenie strategii realizowanej przez WP polegającej na budowaniu opiniotwórczych treści oraz symbol zmieniających się trendów w sektorze medialnym.
Portal Wirtualna Polska był cytowany w kwietniu 60 razy, Money.pl – 58, a Sportowefakty.pl – 39. Po zsumowaniu danych z tych trzech portali, Grupa Wirtualna Polska była zdecydowanie najczęściej cytowanym medium internetowym w Polsce. Wyprzedzamy najlepszy tygodnik ujęty w zestawieniu, a także jesteśmy na drugim miejscu w porównaniu do cytowalności stacji telewizyjnych oraz stacji radiowych. W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Grupa Wirtualna Polska znalazłaby się na szóstym miejscu (za trzema ogólnopolskimi dziennikami, jedną tv i jedną rozgłośnią radiową).
Cieszy nas tak wysoka pozycja w rankingu opiniotwórczych mediów. Pokazuje ona, że obrany przez Grupę WP cel, jakim jest rozwój wysokiej jakości, unikatowych treści, właśnie przynosi pierwsze efekty. Doceniają nas nie tylko czytelnicy, ale także i inne media – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski Holding.
Badanie Instytutu Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media w kwietniu” przeprowadzono na podstawie 5 098 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 30 kwietnia 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z publikacji innych mediów 5 163 razy (3 193 w prasie, 1 149 w telewizji i 821 w radio). Analiza IMM obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).