WP Data Power – nowe zaawansowane narzędzie reklamowe wykorzystujące siłę danych

 

Grupa Wirtualna Polska wprowadza do oferty reklamowej nowe produkty oparte o dane o swoich użytkownikach. WP Power Audience, WP Power Effect i WP Power Max dostępne są w ramach zaawansowanej platformy WP Data Power. Pozwala ona na integrację danych GWP z danymi reklamodawcy i jego partnerów, co w połączeniu z autorską metodologią analizy danych, opracowaną przez WP, gwarantuje precyzyjne tworzenie grup docelowych i optymalny zasięg (powierzchnia Grupy i zewnętrzna). WP Data Power to jednocześnie zaawansowana personalizacja komunikacji, m.in. w oparciu o geolokalizację. Dodatkowo platforma pozwala na optymalizację efektów kampanii reklamowej i dotarcie do użytkownika zainteresowanego konkretnym produktem, niezależnie od urządzenia, z którego korzysta.

 - Jako wydawca internetowy o największym zasięgu, posiadający też największą w Polsce bazę użytkowników poczty elektronicznej, dysponujemy kompletną wiedzą o naszych internautach. Gwarantujemy więc klientom optymalne dopasowanie treści reklam do oczekiwań odbiorców, oczywiście z pełnym poszanowaniem prywatności userów. W celu optymalizacji wykorzystujemy  zaawansowane narzędzia big data, umożliwiające analizę zachowań użytkowników w czasie rzeczywistym i natychmiastowe dopasowanie do nich treści reklamowej – mówi Maciej Kossowski, VP Sales Strategy w Grupie Wirtualna Polska.

Od blisko dwóch lat Grupa WP rozwija i ulepsza dedykowane temu rozwiązania, w tym platformę do zarządzania danymi i narzędzia automatycznie optymalizujące kampanie. Pozwala to Grupie spojrzeć na internautę-konsumenta wielowymiarowo i docierać do niego w oparciu o dane własne, te, które znajdują się w szeroko pojętych bazach offline’owych i dane partnerów reklamodawcy, osiągając przy tym optymalną efektywność działań promocyjnych. Co istotne, z pełnym poszanowaniem prywatności userów.

Na tworzony przez GWP wielowymiarowy profil użytkownika składa się każde możliwe do włączenia źródło danych wydawcy i reklamodawcy. M.in. socjo-demografia (np. płeć, wiek), lokalizacja, rodzaj urządzenia (desktop, mobile, system operacyjny, producent, itd.), historia odwiedzin serwisów i treści publikowanych przez wydawcę. Wszystko uzupełnione przez dane zewnętrzne. 

- Większość dostępnych na rynku rozwiązań to z zasady cookie based targeting. Tylko nieliczni, w tym Wirtualna Polska potrafią łączyć na potrzeby kampanii reklamowych aktywność użytkownika pomiędzy urządzeniami i aplikacjami, wiedzę o jego oczekiwaniach i potrzebach oraz zapewniać odpowiedni zasięg działań. Dlatego możemy mówić o user based marketingu dzięki platformie WP Data Power.  – mówi Mikołaj Twardowski, Big Data Solutions Manager w GWP.

W ramach WP Data Power dostępne są:

WP Power Audience – umożliwia wykorzystanie wiedzy o zachowaniach użytkowników w definiowaniu profili na potrzeby kampanii reklamowej. Grupy docelowe są predefiniowane lub tworzone na potrzeby indywidualnych kampanii.

WP Power Effect – grupa rozwiązań dających nieograniczone możliwości optymalizacji i retargetowania kampanii (display, mailing, wideo i mobile). Umożliwia ich rozliczanie wg modeli performance marketingu.

WP Power Max – maksymalny zasięg; 100% internetu. Gwarantuje dotarcie do użytkowników w ramach unikalnych profili WP Power Audience, zarówno na, jak i poza powierzchnią GWP. W ramach produktu mogą być łączone unikalne dane Grupy WP z danymi reklamodawcy.

Wykorzystanie produktów dostępnych w ramach WP Data Power pozwala reklamodawcom na ograniczanie straty mediowej – dzięki selekcji właściwej grupy docelowej i optymalizacji budżetu oraz podnoszenie efektywności kampanii, których celem jest konwersja. Tu decyduje precyzyjny wybór użytkowników zainteresowanych danym produktem. Kluczowa jest też możliwość dotarcia do wybranej grupy docelowej w całym internecie – zapewnia to możliwość emisji kampanii niezależnie od powierzchni i urządzania (serwisy GWP i zewnętrzne, mobile i desktop). Dzięki WP Data Power zyskują również użytkownicy. Ograniczane jest serwowanie im reklam produktów spoza sfery ich zainteresowań czy aktualnych intencji zakupowych.

- Z naszego punktu widzenia kluczowe są: dbałość o oferowanie klientom, w ramach realizowanych dla nich działań, wysokiej jakości danych, skala i dysponowanie rozwiązaniami pozwalającymi na efektywne i wszechstronne wykorzystanie wiedzy o użytkownikach. Te trzy elementy: unikatowe dane, zasięg, technologia decydują o sukcesie kampanii i osiąganiu oczekiwanych przez klientów wyników  – podsumowuje Małgorzata Pogorzelska, Ad Product Manager w GWP.

 PEŁNA OFERTA WP DATA POWER

*za: Badanie RTB oraz Programmatic, IAB Polska 2015

o nas

 

 
 

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber

powiązane informacje