Program kryminalny w Wirtualnej Polsce
WP po raz pierwszy wyprodukowała własny format kryminalny. Premiera programu „Akta Zbrodni” już w czwartek, 15 listopada o godz. 20:00, na stronie głównej WP. Gospodarzem serii jest Jan Gołębiowski, profiler kryminalny.
W sześcioodcinkowej serii Jan Gołębiowski przybliży widzom, jak wygląda praca profilera kryminalnego. Pokaże z kim współpracuje i ostatecznie jak powstaje profil sprawcy. W programie stworzono przykładowe sceny przestępstw, które odwiedza ekipa WP wraz ze specjalistami.
– W „Aktach Zbrodni” nie opowiadamy żadnej konkretnej historii. Pokazujemy pracę osób, które biorą udział w śledztwie: jak pracują, jakie metody wykorzystują. Można powiedzieć, że nasz program ma funkcję popularyzacyjną, a nawet edukacyjną. Wyjaśniamy, co dzieje się za kulisami śledztw – mówi Jan Gołębiowski.
Akta Zbrodni - teaser
Premiera pierwszego docinka „Akt Zbrodni” w czwartek, 15 listopada o godz. 20:00, na stronie głównej WP oraz w kanałach social media wydawcy. W programie zaplanowano m.in. przedstawienie specjalistycznych technik przesłuchań i pracy wariografu.
– Ostatni rok poświęciliśmy na rozwój treści video uruchamianych intencjonalnie przez użytkowników. Mamy świetne wyniki, dlatego zdecydowaliśmy się na kolejny krok. „Akta Zbrodni” to eksperyment z dłuższą formą pokazywaną w jednej części. Format będziemy również dystrybuować na zewnętrznych platformach (np. YouTube) – mówi Jacek Amsterdamski, dyrektor video w Wirtualnej Polsce.
Jan Gołębiowski z wykształcenia jest psychologiem. Ukończył studium podyplomowe dla biegłych sądowych na Uniwersytecie Śląskim, a także kurs w Stowarzyszeniu Psychologów Sądowych w Polsce dotyczący opiniowania na potrzeby procesowe. Doświadczenie zdobywał pracując w Sekcji Psychologów Komendy Stołecznej Policji. Później pracował w szpitalu psychiatrycznym na oddziale sądowym. Jest autorem książki „Profilowanie kryminalne”.
Jan Gołębiowski
„Akta Zbrodni” w całości realizuje zespół video Wirtualnej Polski. Cyklicznie w WP powstaje już 13 programów. Do najchętniej oglądanych formatów video należą m.in. codzienne „Tłit” oraz „Money. To się liczy”. Łącznie w październiku br. odtworzono je odpowiednio 20 i 18 mln razy.