Warszawa tło

DLA MEDIÓW

23 listopada 2018

Nowa odsłona serwisu WP #dziejesie

Wirtualna Polska zmieniła WP #dziejesie. Serwis skierowany jest do wszystkich użytkowników WP, którzy chcą zgłosić ciekawą historię, bulwersujący problem lub po prostu poinformować o lokalnym zdarzeniu.

WP #dziejesie działa od marca 2018 roku. Każdego miesiąca stronę odwiedza około 50 tysięcy unikalnych użytkowników. W tym czasie czytelnicy WP wysłali 5 tysięcy zgłoszeń, dzięki którym powstało kilkaset materiałów opublikowanych w czołowych serwisach Wirtualnej Polski. Dzięki zgłoszeniom redakcja WP ujawniła m.in. skalę wykorzystywania polskich pracowników zagranicą, nagłośniła problemy pasażerów opóźnionych lotów, a nawet pomogła pani Iwonie, która w zgłoszeniu poskarżyła się na samotność.

W nowej wersji serwisu dodano listę informacji, które powstały dzięki zgłoszeniom czytelników. Prezentowani są też dziennikarze, którzy najczęściej zajmują się przesyłanymi tematami: Magda Mieśnik, która podejmuje sprawy społeczne, Michał Wróblewski z redakcji WP Wiadomości, Sebastian Ogórek, zastępca redaktora naczelnego money.pl oraz Marianna Fijewska, redaktor serwisów lifestyle w WP.

Wirtualna Polska codziennie chce być bliżej wszystkich Polaków, dlatego zachęca użytkowników do przesyłania informacji o nietypowych zdarzeniach, sytuacjach na drodze, czy opisywania bulwersujących i intrygujących historii. Informacje, zdjęcia lub filmy można przesyłać przez WP #dziejesie, także w wersji mobilnej. Zgłoszenia są anonimowe, a przesłanie ich jest bardzo proste.

Dla WP #dziejesie zaplanowano również autopromocję. Bannery reklamowe z hasłem „Daj znać, co dzieje się w Polsce” pojawiają się w serwisach należących do Wirtualnej Polski. Każdy materiał stworzony dzięki zgłoszeniom zyskuje także znacznik „Temat od Was #dziejesie”.

Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z października 2018 r. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,9 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 minut i 35 sekund dziennie.