Warszawa tło

DLA MEDIÓW

29 stycznia 2019

WP najbardziej opiniotwórczym medium internetowym

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najchętniej cytowanym portalem w Polsce w 2018 roku była Wirtualna Polska. Inne media powoływały się na materiały WP ponad 23 tys. razy.

Najchętniej cytowane informacje w 2018 roku to m.in. rejestracja nowego ugrupowania politycznego skupionego wokół o. Tadeusza Rydzyka, afera w Polskim Związku Kolarskim oraz odwołanie wizyty ministra edukacji Izraela, Naftaliego Bennetta. Dziennikarze chętnie powoływali się również na reportaże Mateusza Ratajczaka, który zatrudnił się w firmie finansowej, by pokazać kierujące nią mechanizmy.

Ten wynik to dla nas wyróżnienie i ukoronowanie pracy naszych dziennikarzy, którym za codzienne wysiłki ogromnie dziękuję. Dzięki nim Wirtualna Polska jest miejscem do którego internauci wracają  każdego dnia. To także duża motywacja do dalszej pracy, by zawsze być blisko naszych użytkowników i widzów  – mówi Joanna Pawlak, prezes WP Media SA.opinio-2018-top5-portale-1200x900.pngW 2018 roku inne media cytowały materiały Wirtualnej Polski aż 23398 razy. WP znalazła się również na wysokim, 4. miejscu głównego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, pokonując m.in. Gazetę Wyborczą i Radio ZET.opinio-2018-top5-cover2.pngWirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski. Prowadzi też portal o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie i dobreprogramy.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarze turystyki, mody, urządzania wnętrz i projektowania domów, motoryzacji oraz usług finansowych. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z grudnia br. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,9 mln realnych użytkowników, którzy wykonali prawie 2,8 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 35 min dziennie.