Gwiazdy w akcji #GdybyNieKsiążka

Gwiazdy w akcji #GdybyNieKsiążka

Wirtualna Polska rozpoczyna akcję #GdybyNieKsiążka, którą dedykuje laureatce Literackiej Nagrody Nobla Oldze Tokarczuk. Chcemy, by Polacy napisali nam, jakie książki wywarły największy wpływ na ich życie bądź je zmieniły. W akcję zaangażowali się artyści, sportowcy i piosenkarze, m.in. Andrzej Seweryn, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Katarzyna Bonda czy Adam Małysz.


Według badań Biblioteki Narodowej, ponad 60% Polaków w 2018 roku nie przeczytało żadnej książki. Literacka Nagroda Nobla dla Olgi Tokarczuk to szansa, by zmienić te statystyki. Wirtualna Polska chce, by wielki sukces pisarki skłaniał do sięgania po książki, nie tylko te autorstwa noblistki. WP pyta użytkowników: jaka jest najważniejsza książka w Twoim życiu? Zdjęcia i wpisy z hashtagiem #GdybyNieKsiążka można publikować w mediach społecznościowych lub poprzez platformę dziejesie.wp.pl.

#GdybyNieKsiążka

Książki mają olbrzymi wpływ na nasze życie i życiowe wybory. Kształtują osobowość, uczą wrażliwości i rozwijają ciekawość świata. Naszą nową akcję chcemy zadedykować Oldze Tokarczuk, bo wierzymy, że dzięki jej nagrodzie Polacy pokażą nam swoją miłość do książek – mówi Krzysztof Majak, szef Strony Głównej WP.

W akcję zaangażowało się już kilkanaście gwiazd. Andrzej Seweryn jest przekonany, że gdyby nie dzieła Szekspira, nie byłby aktorem, bo nie byłoby teatru, jaki znamy. Katarzyna Puzyńska dzięki „Morderstwu w Orient Expressie” została pisarką. „Pippi Langstrumpf” przypomina Katarzynie Zielińskiej, żeby codziennie się śmiać. To tylko początek listy ludzi, którzy twierdzą, że czytanie zmienia życie na lepsze.

#GdybyNieKsiążka na Stronie Głównej WP wystartuje w piątek, 25 października. Akcja potrwa  kilka tygodni, a jej podsumowanie będzie 10 grudnia. Tego dnia Olga Tokarczuk odbierze w Sztokholmie Literacką Nagrodę Nobla.

o nas

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portali WP i o2. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP Wiadomości, WP SportoweFakty, dobreprogramy.pl i WP Magazyn. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Agata Chaber
Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej
agata.chaber@grupawp.pl

Agata Chaber