Wirtualna Polska współpracuje z Ogólnopolską Grupą Badawczą
Instytut Badań Spraw Publicznych należący do Ogólnopolskiej Grupy Badawczej będzie realizować sondaże i prognozy dla Wirtualnej Polski. Pierwsze badanie zostanie zaprezentowane w niedzielę, 22 grudnia, w programie #Newsroom, przygotowywanym we współpracy WP i Polsat News.
Wirtualna Polska to największy wydawca internetowy w Polsce, co miesiąc z serwisów i usług WP korzysta ponad 21 milionów Polaków. Na kilka miesięcy przed wyborami prezydenckimi wzrasta zainteresowanie sprawdzonymi badaniami opinii publicznej. Dlatego, partnerem Wirtualnej Polski w ich dostarczaniu została Ogólnopolska Grupa Badawcza poprzez Instytut Badań Spraw Publicznych.
– Misja Wirtualnej Polski to nie tylko bycie największym, ale również najbardziej podziwianym wydawnictwem. Dlatego, jesteśmy zobowiązani dostarczać użytkownikom profesjonalne i wiarygodne badania oraz sondaże. Wybraliśmy Ogólnopolską Grupę Badawczą, prężnie rozwijający się ośrodek analityczny, który z sukcesami przeprowadzał sondaże przed ostatnimi wyborami samorządowymi i parlamentarnymi – mówi Tomasz Machała, wiceprezes ds. produktu wydawniczego Wirtualna Polska Media.
Ogólnopolska Grupa Badawcza pozwala zrozumieć postawy i potrzeby Polaków, zarówno jako konsumentów, jak i obywateli i wyborców. OGB realizuje badania społeczne, analizy rynku, prognozy wyborcze oraz tworzy własne narzędzia analityczne.
– Cieszymy się ze współpracy z Wirtualną Polską, która pozwoli nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nie tylko z sondażami Instytutu Badań Spraw Publicznych, ale także z analizami
i prognozami wyborczymi tworzonymi przez StanPolityki.pl. Będziemy również udostępniać czytelnikom WP nasze narzędzia do wizualizacji danych wyborczych i gospodarczych – mówi Łukasz Pawłowski, prezes Ogólnopolskiej Grupy Badawczej.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl,
WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl, autocentrum.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w listopadzie 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,4 mln Polaków.
Ogólnopolska Grupa Badawcza zrzesza marki badawcze takie jak Instytut Badań Spraw Publicznych, Instytut Badań Samorządowych oraz Instytut Badań Zmian Społecznych. W skład OGB wchodzą także podmioty medialne tj. stanpolityki.pl, lokalnapolityka.pl, a także narzędzia, służące do pogłębionej analizy, jak Check The Maps oraz Opinion Tool. OGB było kilkukrotnie nagradzane przez CBIP Uniwersytetu Jagiellońskiego (Puchar Pytii) za trafność opracowywanych sondaży i prognoz.