Biuro Wirtualnej Polski z prestiżową nagrodą European Property Award

Biuro Wirtualnej Polski z prestiżową nagrodą European Property Award

Nowe biuro Wirtualnej Polski otrzymało tytuł Award Winner w międzynarodowym konkursie European Property Awards 2020-2021. Jury złożone ze 100 największych ekspertów branży przyznało nagrody po raz 27. wybierając najlepsze projekty nieruchomości z całego kontynentu.

Biuro WP_1

Siedziba WP mieści się przy ulicy Żwirki i Wigury w Warszawie. Jest to część siedmiobudynkowego kompleksu, jednego z najbardziej ekologicznych w stolicy.

Bardzo cieszę się z tej nagrody. Potwierdza, że udało nam się stworzyć przestrzeń sprzyjającą twórczej, zespołowej pracy, a także dającą możliwość odpoczynku. Żałuję tylko, że ze względu obecną sytuację krótko cieszyliśmy się biurem w pełnym wymiarze. Nie możemy doczekać się, kiedy tam wrócimy mówi Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu ds. finansowych Wirtualna Polska Holding S.A.

Wnętrza zostały zaprojektowane przez FBT Pracownię Architektury i Urbanistyki oraz Fruit Orchard Miastkowska Interior Design. Nowe biuro łączy tradycyjnie rozumiane strefy pracy przy biurku oraz rozwiązania dedykowane indywidualnym potrzebom pracowników.

Ewolucja nawyków pracowników i możliwości technologiczne sprawiają, że tradycyjne rozwiązania do pracy nie wystarczają. Dlatego w projekcie Wirtualnej Polski obok strefy biurek znajdują się kameralne „greenzony”, w których można popracować w otoczeniu zieleni czy game room, w którym pracownicy mogą zrelaksować się przy grach – mówi Anna Fedorowicz-Tomaszewska, architekt FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki.

Największą wspólną i najbardziej wyróżniającą przestrzenią nowego biura jest WP Klub. Ma ona charakter eleganckiego lobby, z aneksem kuchennym i wygodnymi stolikami do wspólnych posiłków, które sprzyjają integracji pracowników. W centralnej części WP Klubu znajduje się również część ze sceną i videowallem, która pozwala na przeprowadzenie dużych spotkań firmowych w przyjaznym wnętrzu. Dodatkowo na każdym piętrze znajdują się też niezależne kameralne kuchnie i coffee pointy.

Katarzyna Miastkowska, projektantka wnętrz i koordynatorka projektu podkreśla, że na każdym etapie projektu kluczowe było połączenie ergonomii i designu.

Projektowanie wnętrza dla koncernu technologicznego, z wieloma zespołami i różnymi trybami pracy było świetnym wyzwaniem. Łączyliśmy przestrzenie, które zapewniają dynamikę interakcji niezbędną w redakcji, strefy skupienia sprzyjające pracy IT oraz kluczowe obszary wspólne pozwalające na komunikację i integrację. Doświadczenie tego roku nauczyło jednak cały rynek, w tym projektantów, że wszyscy razem musimy przemyśleć od nowa modele pracy i stworzyć całkiem nowe matryce dla designu przyszłych przestrzeni biurowych. Będą one odpowiadały nowej rzeczywistości i funkcjonowaniu firm dodaje Katarzyna Miastkowska.

Zespół Wirtualnej Polski pracuje z różnych miast w Polsce, dlatego istotnym elementem było stworzenie możliwości wygodnego prowadzenia telekonferencji i rozmów wideo. Do dyspozycji pracowników oddano więc kilkadziesiąt sal wyposażonych w systemy multimedialne. Są to zarówno niewielkie, mieszczące dwie osoby pomieszczenia, jak i duże sale konferencyjne dla kilkudziesięciu osób.

Biuro Wirtualnej Polski to kolejna stworzona przez zespół FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki oraz Fruit Orchard Miastkowska Interior Design przestrzeń biurowa, która zyskuje uznanie ekspertów. Tylko w 2020 zespół otrzymał jeszcze 3 nagrody: European Property Award dla biura Business Link High5 w Krakowie oraz dwie nagrody Silver Novum Design – dla High5 oraz dla biura Astoria w Warszawie.

Zwycięzcy European Property Awards w grudniu wezmą udział w światowym finale. Kandydaci z Europy zmierzą się z najlepszymi projektami z Ameryki, Azji czy Afryki.

o nas

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.

kontakt dla mediów

Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy
michal.siegieda@grupawp.pl

Michał Siegieda

Dawid Banaś
Starszy specjalista ds. komunikacji i PR
dawid.banas@grupawp.pl

Dawid Banaś